Deväť rokov a nejaké drobné. Toľko času ešte ostáva Audi na to, aby kompletne preorientovalo svoj výrobný program na automobily poháňané elektromotormi a batériami. Ak zvážime, že produkčný cyklus jedného auta má približne šesť až sedem rokov, je to stále relatívne dosť času. Takže asi neprekvapí, že do prechodu na čisto elektrickú éru štyri kruhy ešte nejaké to auto so spaľovacím motorom predstavia.

Úplne posledným modelom s klasickými pohonnými jednotkami by malo byť Audi A6, ktoré vydrží vo výrobe do roku 2033. Ešte pred ním automobilka predstaví novú generáciu modelu A4, ktorá bude postavená na prepracovanej platforme MLB s pozdĺžne uloženými motormi. A je zaujímavé, že to nebudú len tak nejaké agregáty.

A4 tvorí pätinu predaných Audi

Oliver Hoffman, šéf technického vývoja Audi neskromne prezradil, že najnovšia generácia benzínových a dieselových motorov bude „to najlepšie, čo sme kedy uviedli na trh“. Tá chvála samozrejme neprekvapí, ak si uvedomíme, že A4 je pre svoju značku extrémne dôležitým modelom. Celosvetovo totiž tvorí až pätinu všetkých predaných Audi.

Aby nový model nepredstavoval pre koncern VW príliš vysokú záťaž z pohľadu flotilových emisií, je nutné počítať s rôznou formou elektrifikácie. Miernou, v podobe 48-voltových mild-hybridov, až po plug-in hybridy s kapacitou akumulátorov na úrovni dnešného Audi Q5 55 TFSI e (teda o niečo málo viac ako 14 kWh, čo by mohlo novej A4 poskytnúť dojazd čisto na baterky okolo 100 km).

Napriek rozhodnutiu ostať pri spaľovacích motoroch je veľmi pravdepodobné, že dorazí aj elektrická verzia Audi A4, ktorá by mala konkurovať BMW i4 a Tesle Model 3. Zrejme bude vyzerať veľmi podobne ako štandardná A4, nebude ale úplne identická. Batériový model by mal využívať upravenú platformu PPE od Porsche, ktorú dostane i Audi Q6 e-tron alebo jednotné šasi SSP koncernu Volkswagen, ktoré by malo byť hotové v roku 2025.