Konkurenciou bude aj Mercedes-Benz

Pre CNBC sa vyjadril, že Lucid Motors je tam, kde bola Tesla pred 10 rokmi. Čo tým myslel? Že v otázke technologických pretekov sú pred konkurenciou, čim nepriamo naznačil, že aj pred Teslou. Moderátor sa ho tiež opýtal, prečo by niekto kupoval Lucid Air, keď za menej peňazí môže mať Teslu Model S (69 990 dolárov totiž stojí základná verzia Air Pure, za vrcholový variant Air Dream Edition, si Lucid pýta až 161 500 dolárov). Rawlinson odpovedal, že Tesla podľa neho nie je konkurenciou pre Lucid Air, teda aspoň čo sa týka samotného produktu. Ich model sa zameria na luxusný segment a vraj bude súperiť s Mercedesom-Benz a nie s Teslou. Porovnanie s Teslou je však podľa neho na mieste v otázke technológii.

Šéf Lucidu tiež okomentoval skutočnosť, že mnoho ľudí hodnotí elektromobily len podľa dojazdu. Rawlinson sa s tým nestotožňuje a najlepším spôsobom merania technologickej vycibrenosti je podľa neho energetická účinnosť. Čo sa týka samotného modelu Air, zvládnuť by mal viac než 4 míle (6,4 km) na kWh. Za zmienku stojí aj pohonná jednotka Airu, ktorá je vraj veľmi kompaktná. Elektromotor, invertor, prevodovku a diferenciál zlúčili do jedného setu, ktorý dokopy váži len 74 kg. Rawlinson tak tvrdí, že Lucid posunie technológiu elektromobilov na vyššiu úroveň. Taktiež nechcú robiť elektromobily, ktoré budú atraktívne kvôli výkonu, ale kvôli luxusu. Aj z tohto dôvodu zmienil, že Air bude súperiť s autami ako Mercedes-Benz, BMW, Audi či Porsche. 

Existuje však anglický idióm, ktorý výroky Rawlinsona aktuálne skvelo vystihuje: „talk is cheap“. Ľahko sa o niečom hovorí a ťažšie sa to realizuje. Neviem ako vy, no ja uverím, až keď uvidím sériovo vyrobený kus. V automobilovom svete sa totiž objavilo už mnoho ľudí, ktorí sľubovali všetko možné aj nemožné.