Automobilka Volvo sa netají svojimi ambíciami preorientovať celý svoj výrobný program na elektrické modely. Jej aktuálny šéf Håkan Samuelsson prezentoval už dávnejšie zámer vyradiť z ponuky modely so spaľovacími motormi. Malo by sa tak stať už v roku 2030. Samuelssonovi sa však nepozdáva príliš pomalé tempo, akým sa do premávky dostávajú plne elektrické autá. Volá preto po radikálnejších krokoch.

Treba ich zakázať! Po dobrom to nedokážeme!

„Treba presadiť zákaz spaľovacích motorov,“ povedal na summite Future of the Car organizovanom denníkom Financial Times šéf Volva. Podľa neho by šlo jednoznačne o najefektívnejší spôsob, ako presadiť elektromobilitu. Len samotná podpora pri nákupe elektrických áut vraj nestačí. Nahlas pritom ocenil prístup všetkých vlád, ktoré plánujú definitívne zákazy predaja áut so spaľovacími motormi. „Sme presvedčení, že segment prémiových áut sa postupom času stane plne elektrickým. Našou ambíciou je stať sa lídrom tohto segmentu,“ doplnil Samuelsson. Treba dodať, že šéfovi Volva v podstate ani nič iné, ako násilné presadzovanie elektromobility, nezostáva. Týka sa to všetkých výrobcov, ktorí svoje karty stavili na elektromobilitu. Peniaze do vývoja vrátia len veľké objemy predajov, a tak treba vyvíjať dostatočne veľké úsilie na to, aby boli zákazníci patrične „motivovaní“ k nákupu auta, ktoré ich potrebám často vyhovuje omnoho menej, než aktuálne autá so spaľovacími motormi.

„Nikto nemôže vybudovať úspešné podnikanie spoliehaním sa len na podporu predaja,“ odhaľuje svoj zámer šéf Volva. Zároveň dopĺňa, že vlády musia jednoznačne stanoviť stratégiu pre budúcnosť a podporiť ju legislatívou. Financial Times však upozorňujú na konkurenčné značky, ktorým sa darí predávať aj bez násilného spôsobu hľadania dopytu. Poukazuje pritom najmä na Teslu. Zároveň však denník priznáva, že zákazu predaja spaľovacích motorov sa skôr či neskôr aj tak nevyhneme. Ako míľnik sa ukazuje práve rok 2030, ktorý by mal zároveň znamenať aj veľký prielom v rozširovaní masovej elektromobility.

zdroj: Financial Times, Business Insider