Správy podobného typu vyvolávajú medzi verejnosťou rozporuplné reakcie. Iste sa nájde veľa tých, ktorí nad Fabiou ohŕňajú nosom a pri predstave na jej „holú, bosú“ verziu chytajú záchvaty škodoradostného smiechu. V kontexte aktuálneho vývoja automobilového sveta však dáva taktika novej „veľmi základnej“ úrovne novej Fabie veľký význam. Doba sa totiž mení a ako sa ukazuje aj na príklade konkurenčnej Dacie, vyhráva ten, kto sa na nič nehrá a ponúka aj skromnosť. Dostupné modely totiž budú popri drahých a dotovaných elektromobiloch ešte nejaký čas mimoriadne dôležitým predajným artiklom. Obnova vozového parku je totiž veľmi dôležitá na všetkých jeho cenových úrovniach.

Škoda Auto konfiguruje v modelovom rade Fabia IV aj ideového nástupcu "dostupnej" verzie Fabia Junior. Dôjde opäť aj na nelakované nárazníky? Nechajme sa prekvapiť.

Drahé elektromobily aj nový „holý“ základ

Prípravu dostupnej verzie Fabie IV prezradil v rozhovore pre agentúru Newspress samotný šéf mladoboleslavskej automobilky Thomas Schäfer. „V súčasnosti neplánujeme nástupcu modelu Citigo, namiesto toho pracujeme na veľmi dostupnej základnej úrovni modelu Fabia,“ povedal Schäfer doslova. Zároveň však prezradil, že nástupcu dostane aj elektrické Citigo iV, pričom pôjde o mladoboleslavský klon sesterského VW ID.1. Časový horizont jeho príchodu na trh však neprezradil. Istý je aj príchod dynamicky ladeného elektrického SUV-kupé Škoda Enyaq iV Coupé. Po ňom by sa mali objaviť ďalšie dva plnohodnotné elektromobily Škoda, jedným z nich je spomínaný nástupca Citigo iV, zatiaľ čo ďalší elektromobil zostáva zatiaľ opradený tajomstvom.

zdroj: Newspress 

Svoje pokračovanie dostane aj elektrické Citigo iV.