Spyker sa v minulosti pokúsil zachrániť Saab, teraz potrebuje pomoc on sám.

Týmto krokom prišla spoločnosť o nemalé finančné prostriedky. Po tom, ako vedenie zistilo, že záchranu nezvládne, pokúsilo sa o odpredaj svojho majoritného švédskeho podielu čínskej značke Youngman. Predaj však nebol možný kvôli predošlej dohode s GM. Nasledoval súd o tri miliardy dolárov, ktorý Spyker v odvolacom konaní prehral.

Začiatkom leta navyše Spyker evidoval vysoké daňové nedoplatky. Automobilka svoju existenciu zachránila v poslednej chvíli tým, že dlžobu vyplatila. Pravdepodobne sa však tak udialo na úkor samotných zamestnancov, ktorí nedostávajú svoje peniaze. V opačnom prípade však automobilke hrozila dražba monopostov F1, vzácnych prototypov a podobne.

Pred viac ako rokom neslávne skončil aj výrobca Wiesmann. Musí byť dnes automobilka súčasťou väčšieho koncernu, aby sa jej darilo?

Nebola by škoda, keby Spyker skrachoval?

Nájom spoločnosť nezaplatila od prvého štvrťroku tohto roka. Majiteľ budovy už stihol aj iniciovať súd, kde dokonca už padlo aj rozhodnutie. Spyker má dve možnosti. Buď hneď zaplatí dlžnú sumu, alebo zaplatí 152 tisíc eur, vyprace priestory a bude navyše splácať úroky z omeškania dovtedy, kým nebude mať všetko splatené.

Napriek nepriaznivej finančnej situácii ostáva vedenie automobilky pokojné. Generálny riaditeľ Victor Muller vraj peniaze zoženie, dlh zaplatí a možno sa presťahuje do vedľajšej budovy, ktorú vraj vlastní. Nech je to už akokoľvek, Spyker má evidentne vážne problémy.

Zdroj: jalopnik.com

Prečítajte si aj: Výrobca športiakov Wiesmann skrachoval