Značka Zeekr oficiálne existuje len od roku 2021. Patrí pod krídla koncernu Geely, takže je zrejmé, že nezačínala na zelenej lúke. Navyše podobne ako kórejské automobilky, ani Číňania neváhali s náborom chytrých hláv z Európy.

Napríklad za dizajn produktov novej firmy zodpovedá Stefan Sielaff. Vo svojej branži veľmi známy návrhár, ktorý väčšinu svojej kariéry strávil v Bentley, VW, Mercedese či Audi a je spoluautorom mestského mini A1 či oceňovaného liftbacku A7.

Preto asi neprekvapí, ak v pripravovanej novinke nazvanej Zeekr 3rd (v preklade „tretí“), uvidíte tvary Volkswagenu ID.3. Práve proti tomuto modelu je podľa britského Autocaru chystaný čínsky elektromobil namierený, aj keď z priameho porovnania s Audi e-tron GT sa zdá, že Zeekr je o niečo väčší a ide skôr o crossover ako klasický hatchback.

Také porovnanie by však Číňanom pravdepodobne neprekážalo. Novinka nepochybne bude chcieť loviť nielen medzi zákazníkmi ID.3, ale jej úlohou bude odlákať i klientelu väčších nemeckých crossoverov ID.4 a 5.

Model 3rd by mal byť postavený na modulárnej platforme Geely s názvom SEA (Scalable Electric Architecture). Šasi našlo uplatnenie nielen pod karosériou Zeekru 001 a 009, ale na jeho základoch vznikol i nový Smart #1, ktorý je spoločným produktom koncernu Zhejiang Geely Holding Group a Mercedesu.

O konkrétnych technických parametroch pohonných jednotiek či akumulátorov asi nemá v tejto chvíli zmysel debatovať, Zeekr ich zatiaľ drží v tajnosti. Ak by ale „tretí“ mal so Smartom viac spoločných konštrukčných detailov, môžeme čakať výkon minimálne 270 koní pre verziu s pohonom jednej nápravy, okolo 430 koní v štvorkolke a kapacitu akumulátorov minimálne 66 kWh.

Európska verzia auta by mala doraziť najskôr na vybrané trhy únie v tomto roku, a ako naznačujú fotografie testovacieho prototypu zo švédskeho Göteborgu, kde je jedno z európskych vývojových centier, Zeekr je takmer hotový.

Značka vlani predala 72 tisíc automobilov a práve model 3rd, určený aj pre európskych zákazníkov, má byť súčasťou zvýšeného tlaku čínskeho koncernu, ktorý mu má pomôcť zdvojnásobiť predaje v roku 2023.

zdroj: Autocar, Twiter Greg Kable