Silný rast podporený globálnym dopytom
Rekordné výsledky dosiahla Toyota nielen celkovo, ale aj v rámci svojich kľúčových značiek – Toyota, Lexus, Daihatsu a Hino. Z celkového počtu predaných vozidiel pripadá až 5 159 282 kusov na značky Toyota a Lexus. Zaujímavosťou je, že až 79 % týchto áut sa predalo mimo japonského trhu.
Výroba rástla predovšetkým vďaka vyššiemu dopytu v Severnej Amerike, Číne a Japonsku. V Európe sa počas prvého polroka vyrobilo 405 160 vozidiel, pričom dominantné objemy hlásia závody vo Francúzsku (144 000 ks) a Českej republike (115 000 ks).
Elektrifikované vozidlá ťahajú rast
Najvýraznejší medziročný skok zaznamenala Toyota v oblasti elektrifikovaných vozidiel, ktorých predaj vzrástol o 19,1 % na 2 492 321 kusov. Tento segment predstavuje takmer polovicu celkového predaja.
Kde sa predávali elektrifikované vozidlá najviac?
Severná Amerika: 700 972 ks
Japonsko: 480 868 ks
Európa: 475 108 ks
Čína: 438 504 ks
Najväčší podiel v rámci elektrifikácie majú plnohodnotné hybridy (HEV) – tých sa predalo 2 233 048 kusov, čo je nárast o 16,6 %. V USA boli ťahúňmi hybridy ako Camry či Sienna, v Európe dominujú kompaktné modely ako Yaris a Yaris Cross.
Zvyšuje sa aj záujem o:
Plug-in hybridy (PHEV): 92 931 ks (+27,9 %)
Batériové elektromobily (BEV): 82 079 ks (+12,4 %)
Toyota opäť potvrdila globálnu dominanciu
Úspešné výsledky v predaji aj výrobe potvrdzujú silné postavenie Toyoty na trhu, a to najmä v ére prechodu na udržateľnú mobilitu. Vysoký dopyt po hybridných, plug-in hybridných a čisto elektrických modeloch ukazuje, že Toyota reaguje na meniace sa potreby zákazníkov naprieč kontinentmi. S výhľadom na druhý polrok 2025 má Toyota dobre našliapnuté k tomu, aby celoročné výsledky prekonali všetky doterajšie rekordy.
zdroj: Toyota Slovensko
zdroj: Toyota Slovensko