Čakacie doby na hraniciach mnohých od tankovania na Ukrajine odradia. Cena však láka viac.

Čakacie doby na hraniciach mnohých od tankovania na Ukrajine odradia. Cena však láka viac.

Po zmene legislatívy môžeme všetci doviezť bez toho, aby sme platili dovozné platby maximálne pohonné látky na vlastnú spotrebu v nádrži auta, alebo 10 litrov v prenosnej nádrži. Aby sme si náhodou neužívali veľa lacnej nafty a benzínu, doviezť toto množstvo môžeme maximálne raz za 7 dní.

Pod slovom nádrž rozumejme nádrž pevne zabudovanú výrobcom motorových dopravných prostriedkov toho istého typu, ktorá zároveň umožňuje priame použitie týchto látok. Palivo z tejto nádrže nesmie byť prečerpané do iného auta.

Ak je niečo populárne treba to zakázať alebo zdaniť. Stalo sa tak aj v tomto prípade. Tankovanie na Ukrajine šetrí aj tak desiatky €.
Na Ukrajine stojí liter benzínu niečo vyše 1€.

Na Ukrajine stojí liter benzínu niečo vyše 1€.

Viac môžu samozrejme doviezť tí, čo majú v aute väčšiu nádrž. Ak sa niekto pokúsi doviezť väčšie množstvo, alebo napríklad 2. krát za týždeň, zaplatí clo a daň.

Čo si teraz po prečítaní týchto informácií myslíte? Priznám sa, že nemám osobnú skúsenosť s tankovaní na Ukrajine a neviem ani to, ako často tam zvykne priemerný obyvateľ pohraničnej obce tankovať. Možno si väčšina vystačí s tankovaním raz za týždeň.

Zaujíma ma, ako to chcú kontrolovať? Tých 7 dní bude platiť pre ŠPZ alebo na meno? Budem mať osobného policajta, ktorý skontroluje či som svoju naftu neprelial do kamarátovho auta?

Zdroj: sme.sk