Myšlienka spustiť prísne limitovanú výrobu nových pôvodných modelov nie je úplne originálna. Svojho času takto vzniklo napríklad 25 kusov modelu Aston Martin DB4 GT s dodatkom Continuation. Alebo si spomeňte na obnovenú produkciu legendárneho pretekárskeho Jaguaru D-Type. Nie je preto asi prekvapivé, že sa nechali inšpirovať i v Crewe, kde sa práve rozbieha ručná stavba nových dvanástich strojov Bentley 4½-Litre Blower.
Aby ste boli v obraze, ide o (takmer) presnú mechanickú kópiu auta Sira Henryho „Tima“ Birkina, pretekára a jedného z členov skupiny Bentley Boys, ktorý dvakrát zvíťazil v 24-hodinovke Le Mans. Najskôr v roku 1929 za volantom Bentley Speed Six a následne v roku 1931, tentoraz však už v Alfe Romeo 8C 2300.
Bentley Blower Car Zero
Než sa v Bentley pustili do „sériovej“ produkcie tuctu Blowerov, firma najskôr postavila testovací prototyp, takzvaný Car Zero. Auto bolo podrobené prísnym skúškam, aby mali technici istotu, že bude spoľahlivo slúžiť svojim majiteľom. A práve pri tejto príležitosti boli urobené tri konkrétne technické zmeny.
Nový veterán dostal kvôli bezpečnosti penové priečky nádrže, moderné palivové čerpadlá a namiesto pôvodného dynama sa tu objavil takzvaný dynator, prepracovaná alternatíva originálneho dobíjania, ktoré ale vyzerá na nerozoznanie rovnako ako starý komponent.
Bentley Blower Car Zero
Motor je každým cólom originál, inak povedané, radový štvorvalec s objemom 4,5 litra, jeden vačkový hriadeľ v hlave (SOHC), hliníkové piesty, štyri ventily na valec, dve zapaľovacie sviečky, ale predovšetkým mechanicky poháňaný kompresor, typicky umiestnený pred motorom, respektíve medzi prednými svetlami.
Išlo o dielo renomovaného konštruktéra Amhersta Villiersa a vďaka nemu sa auto ani dnes, po takmer sto rokoch, nemusí hanbiť za svoju dynamiku. Vývojové oddelenie pripojilo pohonnú jednotku na motorovú brzdu a bez problémov namerali pôvodných 240 koní pri 4200 otáčkach za minútu.
Aby bol dojem z auta dokonalý, tvorcovia použili na šasi dobovo korektnú farbu Rexine a na zákazku nechali rekonštruovať zelený odtieň karosérie originálneho Bloweru z roku 1929 s registračným číslom UU 5872. Lak nazvali Birkin Green a pridali k nemu tiež rovnako zafarbené vypletané drôtené kolesá, zladené kožené čalúnenie a sklopnú strechu z čiernej látky.
Bacalar Car One tiež hotový
Spoločne s Blowerom britská automobilka, respektíve jej oddelenie Mulliner Classic and Coachbuilt dokončilo aj prvý kus nového kabrioletu Bentley Blower. Teda, aby sme boli presní... Výrobca mu nehovorí kabriolet ale „grand touring barchetta“, aby to malo ten správny noblesný zvuk.
Zaujímavá na tomto aute je karoséria, ktorá je kompletne zostavená z panelov upečených z karbónového kompozitu. Asi by bolo zaujímavé zistiť, ako sa táto úprava prejavila na hmotnosti, Bentley však podobné podružnosti neudáva.
Čím sa firma naopak pochválila, je dvanásťvalec pod prednou kapotou. W12 má výkon 659 koní, maximálny krútiaci moment 900 newtonmetrov a na jeho ručnej montáži sa podieľa 45 technikov. Zostavenie každého agregátu trvá šesť a pol hodiny a po jeho finalizácii prebehne hneď niekoľko testovacích režimov, ktoré majú za cieľ odhaliť aj tie najmenšie odchýlky od požadovaného stavu.
Ak ste práve po jednom z tuctu „starých“ či nových áut zatúžili a vaše tučné konto sa klepe strachom, odporúčame dať si niečo na ukľudnenie. Všetkých 24 strojov má už dávno svojich majiteľov, aj keď ich mená či adresy sa len tak ľahko nedozviete. V tomto je Bentley diskrétne ako ten najlojálnejší livrejovaný majordómus.
zdroj: Bentley Motors