Za projektom stojí malý tím inžinierov vedený Ryozo Hirakuom, skúseným špecialistom na elektromobily a bývalým majiteľom R32 GT-R. Práve jeho nostalgia a otázka, či bude možné jazdiť na GT-R aj o 30 rokov, boli impulzom na elektrifikáciu legendy. Cieľ? Zachovať pôvodný zážitok z jazdy a preniesť ho do budúcnosti, kde benzín nemusí byť samozrejmosťou.

Dva elektromotory, batéria z Leaf Nismo RC

Na prvý pohľad vyzerá R32 EV ako originál v ikonickej Gun Grey metalíze. Pod kapotou však namiesto motora s označením RB26DETT nájdete dva elektromotory (každý 160 kW/340 Nm), ktoré spolu dávajú 434 koní a 680 Nm. O energiu sa stará 62 kWh batéria z Leaf Nismo RC, ktorá nahradila zadné sedadlá. I kvôli veľkosti batérii je auto o 367 kg ťažšie (1 797 kg), no výkon a krútiaci moment sú naladené tak, aby zodpovedali pôvodnému pomeru výkon/hmotnosť.

Pohon všetkých kolies a podvozok: ešte presnejší než originál

Pôvodný systém pohonu všetkých kolies ATTESA E-TS nahradili elektromotory s elektronickým rozdeľovaním výkonu medzi nápravy. Výsledkom je ešte rýchlejšia a presnejšia reakcia na zmeny trakcie než pri origináli. O podvozok sa stará NISMO športový kit s tlmičmi Öhlins, brzdy pochádzajú z R35 GT-R a pôvodné 16-palcové disky nahradili 18-ky s dizajnom podľa originálu.

Digitálny remaster s rešpektom k histórii

Aj keď je kabína na prvý pohľad verná originálu, nájdete tu digitálne prístroje v pôvodnom štýle, športové Recaro sedačky a paddle shifters, ktoré simulujú „kopanec“ pri radení. Nechýba ani reproduktor, ktorý do interiéru púšťa syntetizovaný zvuk legendárneho motora RB26DETT, aby emócie z jazdy zostali čo najvernejšie originálu. Nuž, ktovie, či je to naozaj to pravé orechové – predsa len, počúvať umelý zvuk namiesto reálneho šesťvalca je skôr kompromis než zážitok.

Cieľ: nie viac, ale rovnako dobre

Tím nechcel vytvoriť elektromobil, ktorý by originál „prebil“ v číslach. Snažili sa čo najvernejšie napodobniť jazdné vlastnosti a charakter pôvodného GT-R. Výsledkom je auto, ktoré má podobný výkon, dynamiku a pocit z jazdy, no s nulovými emisiami a tichým chodom – pokiaľ si teda nevypnete simulovaný zvuk motora.

Ale teraz to hlavné! Áno alebo nie? Pre niekoho je elektrifikácia GT-R neodpustiteľná, pre iných je to jediná cesta, ako legendu zachovať pre budúce generácie. Top Gear to nazýva „digitálnym remastrom“ a Nissan priznáva, že ide o jednorazový projekt bez plánov na sériovú výrobu alebo konverzný kit. Skúsenosti z vývoja však môžu ovplyvniť budúce elektrické modely značky.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 7 obrázkov

zdroj: Nissan Topgear