Recyklácia hybridných batérií

Spolu so sesterskou Toyotou je Lexus najväčším výrobcom hybridných automobilov.  Značka nielen vyrába vozidlá s hybridným pohonom, ale našla aj spôsob, ako recyklovať batérie, ktoré v nich používa. Lexus je navyše prvým výrobcom, ktorý použil systém na znovuzískavanie vzácnych kovov neodymu a disprózia, ktoré sa používajú pri výrobe hybridných motorov.

Klimatický asistent

Lexusu vďačíme aj za skutočnú revolúciu v ovládaní klimatizácie v interiéri vozidla.  V roku 2012 značka po prvýkrát použila v modeli LS inovatívnu palubnú technológiu s názvom Climate Concierge. Ide o klimatizáciu, ktorá využíva senzory na monitorovanie teploty tváre cestujúcich a individuálne reguluje vyhrievanie a chladenie na dosiahnutie optimálneho tepelného komfortu.  Teplota v kabíne sa reguluje prostredníctvom kontaktných miest – sedadiel a volantu. 

Diferenciál s vektorovaním krútiaceho momentu

Diferenciál s názvom Torque Vectoring Differential vyvinul Lexus na zabezpečenie správneho rozdelenia krútiaceho momentu medzi kolesami v závislosti od podmienok na ceste a preferencie vodiča. Diferenciál TVD pracuje v troch režimoch: STANDARD – vyvažuje agilné jazdné výkony so stabilitou jazdy pri vysokých rýchlostiach,  SLALOM – dôraz na okamžitú odozvu vozidla na pokyny volantu; TRACK – stabilné správanie pri jazde zákrutami.  Systém debutoval v roku 2014  v športovom kupé RC F.  

Technológia Clari-Fi

Systémy na kompresiu hudby uľahčujú prenos a ukladanie, ale ovplyvňujú kvalitu zvuku. Straty môžu niekedy dosiahnuť až 90 percent! Z toho dôvodu zaviedol Lexus do svojich vozidiel inteligentnú audio technológiu Clari-Fi, ktorá dokáže obnoviť zvukové detaily zaniknuté kompresiou digitálnej hudby. A to bez zosilnenia basov alebo aplikovania ďalších efektov. Prvým automobilom s touto technológiou bol v roku 2014 model Lexus NX. 

Kompaktný turbomotor

V modeli NX spoločnosť Lexus predstavila aj prvý benzínový turbomotor. Obsahoval jedinečné riešenie – bola to vôbec prvá jednotka s hlavou valcov s integrovaným zberným výfukovým potrubím typu 4 do 2 a dvojkomorovým turbodúchadlom. Vďaka tejto konštrukcii bol motor hospodárnejší, kompaktnejší a ľahší - vážil iba 160 kg.

Aktívny asistent riadenia

Spolu s premiérou aktuálnej generácie limuzíny LS v roku 2017 uviedol Lexus na trh aj prednárazový bezpečnostný systém  Active Steering Assist. Je to prvý systém v histórii, ktorý detekuje riziko kolízie a v extrémnej situácii dokáže nielen zabrzdiť, ale aj automaticky zasiahnuť do riadenia s cieľom predísť stretu s autom alebo chodcom.  

Digitálne zrkadlá

Ďalšia limuzína značky Lexus - model ES - je vybavená digitálnymi bočnými zrkadlami. Systém je založený na kamerách umiestnených na mieste klasických zrkadiel a zobrazuje obraz na 5-palcových monitoroch. Takto vybavený Lexus ES sa stal prvým výrobným vozidlom s digitálnymi zrkadlami v histórii a od roku 2018 ho možno kúpiť v autosalónoch japonskej značky.

Aerodynamicky ventilované kolesá

Ďalšiu zaujímavú inováciu využil Lexus pri crossoveri  UX, ktorý japonská automobilka uviedla na trh v uplynulom roku. Auto dostalo špeciálne 17-palcové aerodynamicky ventilované kolesá. Tvar profilu lúčov zabezpečoval chladenie kotúčových bŕzd a znižovanie aerodynamického odporu. Bolo to  prvé takéto riešenie na svete.

Takto fungujú LED svetlá Lexus BladeScan

Svetelná revolúcia Blade Scan

Značka Lexus už roky určuje trendy aj v automobilovom osvetlení. Ako prvá zaviedla do cestných automobilov predné LED svetlá, ako aj adaptívny diaľkový systém. V priebehu minulého roka pribudol k tomuto zoznamu ďalší systém, a to Blade Scan AHS v modeli SUV RX. Celkom nová technológia spočíva v dynamickom usmerňovaní diódových lúčov  pomocou zrkadla v tvare čepele. Širší a dlhší lúč svetla, najmä jeho predstih a rýchlosť umožňuje  rozpoznať chodcov a dopravné značenie oveľa skôr a bez oslňovania vodičov vpredu alebo v opačnom smere.

zdroj: Lexus News