Dodge-Viper

  Dodge Viper

Ako býva zvykom, občanom neohrozeného US and A sa zväčša vyhovie. Pravdepodobne to bude tým, že si dokážu na všetko veľmi rýchlo požičať a teda aj zadovážiť takýto voz. Práve preto ani nie je prekvapením, že napriek avizovanému definitívnemu koncu Vipera sa vedenie Dodge rozhodlo vo výrobe superšportu pokračovať. Základom bol, aspoň doteraz, motor z nákladiaku. Po tom, čo Dodge patrí pod Fiat sa začali po webe rozširovať info o tom, že nový Viper by mohol byť len derivátom jedného z talianskych plnokrvníkov. Ale to znie celkom sľubne, nie? :)

Viper-engine

Viper engine

Špekulácie vyvrátil sám šéf Dodge - Ralph Gilles. Vyhlásil, že Viper ostane len americkou záležitosťou. Premýšľam nad tým, či je to dobre alebo nie... Tiež vyhlásil, že nový Viper bude viac prístupný. Teda v jazdných vlastnostiach bude viac tolerantný a bude odpúšťať viac chýb, ako tomu bolo v prípade predošlých generácií. Na druhej strane ani tento Viper nemá byť vybavený systémom stability. Dosť protichodné tvrdenia nemyslite?

Viper-burning-rubber

  Viper burning rubber

Predstavenie nového Viperu je naplánované na rok 2013 a osobne som veľmi zvedavý, či sa opäť bude jednať o premotorovanú beštiu, ktorej zrýchlenie nemá konca kraja a z duše nenávidí kľukaté okresné cesty. Na obranu inžinierskeho umu Amíkov však treba napísať, že v prípade konkurenčnej Corvette dokázali v zámorí podobne spravujúcu sa beštiu premeniť na jeden z najrýchlejších superšportov planéty, ktorým kompresorom prepĺňaný model ZR1 rozhodne je. Jej čas na Nordschleife dodnes patrí medzi tie najlepšie vôbec!