Borgward fungoval od 20-tych rokov minulého storočia. Bol jedným z najväčších producentov áut v Nemecku. V 60-tych rokoch zbankrotoval. Dôvod? Vysoké výrobné náklady a technické problémy modelu Arabella.

Vyrobiť chcú 10 000 áut ročne

Nová továreň bude v Brémach, ktoré boli sídlom značky od 20. rokov. Pri výbere vhodného miesta hrala úlohu okrem histórie aj logistika. Brémy sú totiž významný dopravný uzol. Presné miesto si zatiaľ nevybrali, prezradili iba lokalitu. O finálnom mieste automobilka rokuje s potenciálnymi výrobnými partnermi, majiteľmi rôznych pozemkov a spolkovou krajinou Brémy. Nemecká továreň bude slúžiť hlavne pre potreby značky v Európe, zatiaľ čo doterajší závod v čínskom okresu Mi-Yiin v Pekingu bude naďalej fungovať ako domovská továreň. Spočiatku rátajú s výrobnou kapacitou približne 10 000 kusov ročne. "Montáž bude od základov navrhnutá pružne a organizovane, aby ju bolo možné upraviť podľa dopytu zákazníkov," povedal predseda predstavenstva Ulrich Walker.

Prvý model, ktorý budú v Brémach vyrábať, je 4,7 m dlhé SUV Borgward BX7 s elektrickým pohonom. S vývojom pomáha Bosch, zatiaľ čo batérie dodá LG. Medzi ďalších kľúčových dodávateľov patria Continental, Kuka, Schäffler/SKF, BorgWarner a Webasto. Ponuka sa neobmedzí iba na jeden model. V budúcnosti prídu ďalšie, napríklad menšie SUV Borgward BX5, ktoré bude dostupné ako plug-in hybrid.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Zdroj: Carscoops