Trojkolesový ekologický výtvor nemá problém s odporom vzduchu. Zvládnuť 233 km/h by nemal byť problém.

Trojkolesový ekologický výtvor nemá problém s odporom vzduchu. Zvládnuť 233 km/h by nemal byť problém.

Na prvý pohľad je jasné, že Zoleco stavil na aerodynamický kvapkový dizajn, ktorého hlavnou výhodou je dobré obtekanie vzduchu. Aj keď to na prvý pohľad tak nevyzerá, dovnútra sa zmestia štyria ľudia. Okrem vynikajúceho prúdenia vzduchu by koncept mal byť aj mimoriadne ľahký.

Pohon nezabezpečuje žiadna prevratná technika. V priestore motora je preplňovaný benzínový trojvalec spojený s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Šetrenie paliva podporuje systém rekuperácie brzdnej a tepelnej energie.

Hlavnou výhodou Zoleca je spotreba len 1,56 l/100km. Vpred ho ženie preplňovaný benzínový trojvalec.
Kanaďan plánuje pripraviť aj produkčnú verziu, ktorú plánuje predávať aj ako stavebnicu.

Kanaďan plánuje pripraviť aj produkčnú verziu, ktorú plánuje predávať aj ako stavebnicu.

Zoltan tvrdí, že oproti obyčajným autám s rovnakým motorom dokáže jeho koncept ušetriť až 82% benzínu. To znamená, že na 100 km si Zoleco údajne vypýta len 1,56 litra! Podľa prepočtov na udržanie rýchlosti 104 km/h by mala postačiť sila 6,1 kW (8,3 k). Vďaka nízkemu odporu vzduchu by podľa Zoltana mohol koncept so silou 80 koní dosiahnuť maximálnu rýchlosť 233 km/h. To všetko v absolútnom tichu bez aerodynamického hluku. Ktovie ako sú na tom jazdné vlastnosti a bezpečnosť, keďže o tom konštruktér nehovorí.

Zoltan Bod postavil svoju prvú motokáru keď mal 14 rokov. Teraz dosiahol svoj sen a skonštruoval vlastný automobil, pričom využil všetky svoje doterajšie poznatky a skúsenosti. V súčasnosti koncept dolaďuje a pripravuje produkčnú verziu. V budúcnosti by chcel z tohto auta predávať aj stavebnice, ktoré si poskladá zákazník sám vo svojej garáži.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 8 obrázkov