Ani dnes tých faktov nebude veľa, podstatné sú galérie obrázkov, ktoré si môžete pokoje poprezerať a pritom posúdiť, nakoľko sa váš dojem zhoduje s tým, čo sa nám snaží výrobca vsugerovať. V niečom sa isto zhodneme. Dizajn nového Clia je naozaj moderný a expresívny, elegantný aj dynamický. Opäť mám chuť dodať – to sa dozvedáme o každom novom aute. Novinka ponecháva základné tvary karosérie predchádzajúcich generácií, no pribudlo aj pár detailov, ako napríklad výrazné prelisy na prednej kapote. Maska chladiča je väčšia, aj tvarovanie a najmä otvory predného nárazníka naznačujú veľkorysý vstup pre vzduch na chladenie motora. Mimochodom, o motoroch toho zatiaľ výrobca veľa neprezradil, oficiálne vlastne nič. 

Pri neustálom raste modelov sa občas nájde taký, ktorý to s rastovým hormónom nepreháňa. Naopak, nové Clio je o 14 mm kratšie – má na dĺžku 4048 mm, široké je 1798 mm – napriek tomu sľubuje viac miesta v interiéri. Karoséria je znížená o 30 mm na výsledných 1440 mm – to v záujme lepšej aerodynamiky, ale aj atletického výzoru. Clio sa nehanbí postaviť na 17-palcové kolesá (samozrejme v závislosti od verzie), čo je vždy siný detail, podobne ako plne LED diódové svetlá alebo chrómové rámiky okien či elegantná bočná lišta dverí. Nové Clio príde aj s novými farbami – spolu 11 odtieňov, medzi nimi výrazná oranžová Valencia Orange, ktorá je aplikovaná doteraz nepoužitým spôsobom a tento systém lakovania zabezpečuje ojedinelú farebnú hĺbku a lesk až žiaru. Ďalšími novými odtieňmi sú modrá Celadon Blue a hnedá Vison Brown.

Už od základnej verzie budú vo výbave presvedčivé plne LEDkové svetlá veľmi čistých tvarov zobrazujúce tvar písmena C, čo je typické pre modely Renault. Zadné svetlá sú tvarované do výrazného Céčka, tenšie a dlhšie tretie brzdové svetlo vsadili do vrchného rámu zadného okna. Otvorme teda zadné dvere a za nimi nájdeme kufor s pravidelnými hladkými líniami, kde sa po maximálnej optimalizácii podarilo vytvoriť pozoruhodný objem 391 litrov, a to sa sem ešte schovali aj prémiový audiosystém BOSE, dno je dvojité a po sklopení zadných sedadiel sľubuje plochú podlahu. Pohľad zboku prezrádza, čo Clio preberá z predchádzajúcej generácie – je to najmä otváranie zadných dverí skryté do rámu okien. Pribudol však chróm na oknách, ako aj lesklé čierne stĺpiky okien a zadné kľučky či chrómový nápis CLIO na bočnej lište aj na zadných dverách, ktoré veľmi hladko prechádzajú do nárazníka s chrómovou lištou v spodnej časti.

Bude R.S. aj INITIALE PARIS

Nové Clio príde aj vo verzii R.S. Line. Bude to nové označenie, inšpirované pojmom Renault Sport. R.S. Line nahradí súčasný GT-Line, ktorý bol priekopníkom v športovo ladených paketoch a podporil stratégiu Renault Sport na všetkých trhoch od roku 2010. Nové označenie má priniesť viac než len zmenu mena, prejaviť sa má atletickejším exteriérom aj interiérom s odkazom na svet automobilových pretekov Formula 1, čím by mal vyhovieť zákazníkom bažiacim po individuálnom dizajne, ale aj výkone, ktorý bude stelesňovať dvojica písmen R.S. Zvonka sa prihlási napríklad maskou chladiča so štruktúrou včelieho plastu, špeciálnymi 17-palcovými kolesami a výraznejšou zadnou časťou (očakávame, že pribudne športový difúzor). V interiéri to budú samozrejme športové sedadlá s výraznejším bočným vedením, športový volant potiahnutý perforovanou kožou a so symbolmi R.S., hliníkové pedále a všetko pospája červená niť. 

Podobne, ako u ostatných modelov (Captur, Scénic, Talisman, Koleos and Espace), ani Clio nebude ochudobnené o verziu INITIALE PARIS, ktorá ponúkne špeciálnu dávku elegancie. Tu sa opäť hovorí o chrómových detailoch okien a dverí (bežné verzie ich teda nebudú mať?) a opäť to budú špeciálne sedemnástky – tentoraz nie výsostne športové. Mimoriadne vybavený bude aj interiér v dvoch farebných schémach – čiernej a pieskovej – so špeciálnymi koženými sedadlami, špeciálnym volantom a ďalšími detailmi, ktoré túto verziu odlíšia od bežného Clia. 

zdroj: Renault