Špionážnemu fotografovi magazínu Car and Driver sa podaril neuveriteľný úlovok. Od fotil niečo, čo by mohlo byť splneným snom všetkých fanúšikov Corvette. Áno, odfotil Chevrolet Corvette s motorom v strede. Ako iste viete, plánov na stavbu Corvette s motorom v strede bolo od jej vzniku niekoľko, ale žiadny nemal to šťastie, aby uvidel svetlo sériovej výroby. Teraz môže byť všetko inak.

Corvette s motorom v strede prichádza

Testovacia mula Chevrolet Corvette s motorom v strede už brázdi cesty. Tvári sa ako Holden Commodore SSV.

Nenechajte sa oklamať výzorom testovacej muly. Aj keď predná a zadná čas pochádza z Holdenu Commodore SSV, kabína, dvere a spätné zrkadlá sú z aktuálnej generácie Chevrolet Corvette Stingray. Všimnite si veľké krídlo, ktoré má auto pritlačiť na cestu vo vysokých rýchlostiach. Medzi konzolami krídla vidíme výduch teplého vzduchu z motorového priestoru. Pozornosti neunikne ani gigantický zadný nárazník. Pozorné oko si všimne aj veko nádrže v B-stĺpiku za vodičom, alebo náduchy chladenia pozdĺž prahov.

Ak predpokladáme, že auto jazdilo na 19-palcových diskoch, potom môžeme odhadnúť rázvor na  2512 mm (98,9 palcov), čo je asi o 203 mm (8 palcov) menej ako má súčasná Corvette. Vďaka kratšiemu rázvoru bude auto lepšie ovládateľné a ponúkne lepšiu odozvu pri prejazde zákrut. Môžeme predpokladať, že 60% hmotnosti pravdepodobne novej Corvette ZR1 bude na zadnej náprave. Hovorí sa, že cestu do motorového priestoru by si mohol nájsť 3,5 – 4,0 litrový V8.

Toto nie je Holden Commodore SSV ale testovacia mula Corvette

Aj keď bude GM popierať všetko o Corvette s motorom v strede, vieme, že niečo sa deje. Ich experimentálne auto už brázdi cesty, takže C8 Zora majú v plánoch. Údajne by sme ju mohli vidieť v showroomoch asi o 20 mesiacov, ako auto modelového roka 2017, ktoré budú predávať spolu s modelom s motorom vpredu.