Len pred nedávnom sme priniesli správu o tom, že Mazda nemá v pláne postaviť nástupcu Mazdy RX-8 a nový wanklom poháňaný športiak je takpovediac v nedohľadne. Na autosalóne v Los Angeles sa rozrečnil Masahiro Moro, výkonný manažér pre globálny predaj a marketing. Poskytol niekoľko veľmi zaujímavých informácií o športovo ladených verziách MPS.

Mazda pracuje na 2,5 litrovom prepĺňanom 4-valci, no športové verzie MPS zatiaľ neplánujú.

Vieme, že automobilka vyvíja prepĺňanú verziu 2,5 litrového benzínového 4-valca, ktorý nasadia v novej generácii Mazdy CX-9. Tento motor by si mohol nájsť cestu do modelov MPS, no Moro hovorí niečo iné: „Zatiaľ nemáme prepĺňaný motor. A v prvom rade pre MPS nemáme žiadny oficiálny projekt.“ Zároveň potvrdil prácu na preplňovanom motore: „Turbo motor je vo vývoji. Vyvíjame benzínový turbo motor. Nemôžem vám povedať, kde ho použijeme.“

Mazda už informovala, že chce aby nová generácia motorov Skyactiv bola o 30% účinnejšia než súčasná. Plánujú použiť technológiu HCCI (homogenous charge compression ingnition) a kompresný pomer až 18:1. Nové motory prvý raz nasadia v nasledujúcej generácii Mazdy CX-5, ktorú by mali uviesť na trh v roku 2017. Pri dieselovej verzii chcú dosiahnuť spotrebu 4,5 l nafty na 100 km. Moro povedal, že MPS verzie nie sú dnes prioritou a v poradovníku sú až za novou generáciu motorov Skyactiv.

Bola Mazda 3 MPS poslednou?

Moro hovorí: „Myslím, že našim hlavným cieľom je predaj súčasnej generácie Skyactiv, čo nám umožní investovať do druhej generácie. Na toto sa zameriavame.“ Nasledujúca generácie CX-9 bude posledné auto s motormi Skyactiv prvej generácie. Potom prídu v roku 2017 nové motory Skyactiv.

Mazda hovorí, že maloobjemové turbo motory sú drahšie ako ich atmosférické riešenie. Podľa nich má aplikácia turba zmysel len pri väčších objemoch.

Automobilka nevidí budúcnosť v downsizingu a maloobjemových turbách. Moro k tomu povedal: „Veríme, že riešenie s maloobjemovým turbom je drahšie ako naše.“ A pokračoval: „Keď máte 8-valec a urobíte z neho 6-valec, takýto downsizing má zmysel, pretože odoberiete dva valce a dáte tam turbo. Ale pri štyroch valcoch a malých objemoch je pre nás pridanie turba drahšie.“