Nová továreň Mazdy v Mexiku

S úspechom prišiel aj jeden neželaný efekt. Fabrika nestíha vyrábať súčasné modely. Otvorili síce novú továreň v Japonsku, no to bolo stále málo. Preto spustili výrobu v ďalšej, tentoraz v Mexiku. Z výrobnej linky už zišlo aj prvé auto, bola to Mazda 3 sedan. Nová továreň dokáže vyrobiť 140 000 vozidiel ročne a automobilka chce produkciu zvýšiť v priebehu niekoľkých rokov na 230 000 ročne. Mexické Mazdy si nájdu zákazníkov v Európe a v Amerike.

Automobilka vyrába Mazdu 3 sedan už aj v Mexiku

Mazda zvýši kompresný pomer v benzínových motoroch a už teraz vysokého 14:1 na ešte vyšší 18:1! Dosiahnu tak samovznietenie homogénnej zmesi. Technológiu volajú HCCI a založia na nej benzínové motory druhej generácie Skyactiv.

Mazda nezaspala na vavrínoch, už teraz pracujú na druhej generácii Skyactiv, ktorú chcú uviesť na trh do roku 2020, tretiu generáciu potom do roku 2025. Automobilka tvrdí, že motory Skyactiv 2 budú o 30% účinnejšie ako súčasná generácia. Dosiahnu to zefektívnením spaľovania a znižením trenia. Riaditeľ vývoja pohonných jednotiek Mitsuo Hitomi hovorí, že novú generáciu potrebujú, aby vyhoveli novým európskym emisným normám. Všetky nové autá budú musieť produkovať v roku 2020 maximálne 95 g CO2 na kilometer a v roku 2025 iba 65 g CO2 na kilometer.

Súčasne benzínove motory Skyactiv-G majú neuveriteľne vysoký kompresný pomer 14:1

Japonci svoje nádeje vkladajú do technológie HCCI (Homogenous Charge Compression Ignition), kde sa homogénna zmes vznieti kompresiou. Toto poznáme z naftových motorov, lenže HCCI je určené pre benzínové motory. Inžinieri zvýšia kompresný pomer zo súčasných 14:1 (najvyšší pri súčasných benzínových motoroch) na 18:1! Dosiahnu tak rovnakú teplotu spaľovania ako pri tradičnom benzínovom motore, ale pri chudobnejšej zmesi.

Mazda sa chce vyhnúť CVT prevodovkám

Automobilka verí, že v druhej generácii Skyactiv sa dokáže vyhnúť CVT a osem, či deväťstupňovým prevodovkám. Najprv však musia inžinieri zvládnuť výzvu menom HCCI. Jednu z najväčších prekážok vidia v rozsahu otáčok, v ktorých dokáže samovznietenie pracovať. Pri príliš nízkych, alebo naopak príliš vysokých otáčkach motor vynecháva. Inžinieri musia vyriešiť aj zvýšené nároky na chladenie motora, ktorý pracuje s vysokými tlakmi a teplotami. CEO Mazdy, Masamichi Kogai, vidí v novej technológii budúcnosť a hovorí: „Evolúcia bude na rovnakej úrovni ako pri prvej generácii.“