Po úspešných typoch CX-5 a 6 prichádza Mazda so zbrusu novou 3-kou. Toto auto nemá absolútne s predchodcom nič spoločné. Mazda použila už overenú platformu SKYACTIV a dizajn v štýle KODO, presne ako ostatné dve autá. Nová Mazda 3 však prináša novinky, vďaka ktorým bude patriť medzi špičku vo svojej triede. Podobne ako dosluhujúca generácia, aj nová trojka má dve karosárske verzie, hatchback a sedan.

Nová Mazda 3 chce byť najlepšia v triede. Zaujímavý dizajn, nové technológie a efektívne využívanie paliva jej v tom majú pomôcť.

Mazda chce byť iná ako ostatní, lepšia vo všetkých smeroch, atraktívnejšia. Preto má svoj vlastný štýl KODO, ktorý v sebe kombinuje sily prírody, emócie, umenie a dušu. Nová Mazda 3 z neho vyťažila maximum. Poznávacím prvkom je veľká maska chladiča lemovaná krídlami, ktoré končia až v predných svetkách. Mazda 3 nimi získala pohľad dravca. Svalnaté blatníky prechádzajú postupne do zaujímavého tvaru, ktorý kombinuje dve vlny. Vlna zo zadných dverí plynulo prechádza do svetiel.

Strecha je významým prvkom dizajnu všekých áut. Štýl KODO tu ukazuje emóciu a radosť z jazdy pomocou zvažujúcej sa strechy a hornej línie okien. Pohľad na piate dvere hatchbacku a kufor sedanu nás utvrdí v tom, že to myslí s útokom na najvyššie priečky v triede vážne. Mazda 3 svojím zjavom láka pohľady, budí emócie akoby hovorila: „Som tu, sadni si, jazdi! So mnou zažiješ to, čo ti ostatné autá nedajú.“

Všetko na novej Mazde 3 je ľahšie, efektívnejšie, ergonomickejšie. Interiér nie je výnimkou. Mazda ho oproti minulej generácii úplne prerobila tak, aby vodič splynul s autom, aby pasažieri mali pocit pohodlia a cestu v Mazde si užili. Kabína je rozdelená na sektory vodiča, spolujazdca a pasažierov vzadu. Vodič má pocit, že sedí v kokpite stíhačky. Mazda ako prvá v tejto triede použila head-up displej, ktorý nazýva Mazda Driving Display. Všetky prístroje a ovládače sú smerované na vodiča, tak aby boli predĺžením vodičovej ruky. Prístrojovke kraľuje veľký otáčkomer s digitálnym rýchlomerom. Po jeho stranách sú umiestnené ostatné prístroje. Na volante si našli svoje miesto najpoužívanejšie funkcie.

Pohrali sa aj s A-stĺpikmi. Posunuli ich o 100 mm a ich tvar a šírku vyladili tak, aby čo najmenej bránili výhľadu vodiča. Palubnú dosku pred spolujazdcom posunuli nižšie, pre lepší výhľad a pocit voľnosti. Cestujúci na zadných sedadlách sa nemusia báť stiesneného priestoru. Vďaka väčšiemu rázvoru je na zadných sedadlách dostatok miesta aj v oblasti ramien a hlavy. Veľké okná a umiestnenie zadných sedaniel bližšie k stredu poskytne cestujúcim oveľa lepší vyhľad ako pri minulej generácii. Okrem klasikých látkových sedadiel Mazda pripravila pre novú trojku dve variácie kože. Môžete si vybrat čiernu kožu prešívanu červenou niťou, alebo bielu kožu s šedým alebo červeným prešitím.

Platforma SKYACTIV prináša Mazde úspech. Nová Mazda 3 využíva všetko čo ponúka. Auto je ľahšie, efektívnejšie a plné nových technológií. Mazda si ide svojou cestou, nesústreďuje sa na maximálny výkon a downsizing, ale na efektívne využitie výkonu a krútiaceho momentu. Nezabúda na dobre vyladený podvozok a nízku hmotnosť, ktorá je veľmi dôležitá hlavne pre jazdné vlastnosti a spotrebu auta.