Elektrická R8 teda zaznamenala svoju predajnú smrť, no v útrobách Audi žije aj naďalej a zbiera cenné skúsenosti. Teraz automobilka zverejnila niektoré technické údaje.

Najväčším prekvapením alebo novinkou je fakt, že R8 e-tron už nie je štvorkolka. Pôvodne mala elektromobil poháňať štvorica elektromotorov. Teraz už sú tieto elektromotory len 2 a poháňajú zadnú nápravu. Maximálny výkon 280 kW (381 k) dopĺňa krútiaci moment 820 Nm. Akumulátory Li-lon majú kapacitu 48,6 kWh a vážia 577 kg. Poskytujú pri tom len ekvivalent 19 litrov benzínu. R8 e-tron má s nimi dojazd 215 km, o ktorých si pri rýchlej jazde dovolím pochybovať. Nabíjanie z 230V siete trvá 12 hodín. Jazdná dynamika je celkom slušná. Maximálka je síce obmedzená na 200 km/h, no zrýchlenie na 100 km/h trvá len 4,2 sekundy.

Keďže akumulátory vážia 577 kg, výrobca musel znižovať hmotnosť inde. 23% karosérie auta vyrobili z plastu vystuženého uhlíkovým vláknom (CFRP). Spolu s hliníkovou kostrou odľahčenou o 23 kg váži len 199 kg.

Audi R8 e-tron neskončí v zásuvke niektorého stola v Audi, no pravdepodobne nepríde ani do sériovej výroby. Poskytne však skúsenosti pre budúcnosť.

Hmotnosť išla dole aj na pružinách. Tie klasické museli ustúpiť tým, ktoré vyrobili z polymérmi vystužených sklenených vlákien. Ušetrili tak 40% hmotnosti. Hmotnosť šetria aj titánové náboje kolies alebo stabilizátory z hliníka a CFRP.

Všetky tieto opatrenia dokázali vyvážiť masívnu hmotnosť akumulátorov. Elektrická R8 váži 1780 kg. Podvozok je celý zakrytý. Vďaka tomu klesol koeficient aerodynamického odporu z 0,35 na 0,27.

Vychytávkou je napríklad systém e-sound, ktorý do rýchlosti 60 km/h elektronicky generuje zvuk. Ten má chodcov upozorniť na blížiace sa auto. Ak by však baterková R8 predsa len išla do výroby, jej cena by bola priam neuveriteľná. Skôr to vyzerá tak, že z poznatkov Audi bude čerpať celý koncern VW.

Zdroj: autoforum.cz

Prečítajte si aj: Elektrická R8 zlomila rekord Nürburgringu.