350 k z malej 1,6-ky

Srdcom nového pretekárskeho auta je motor, ktorý Peugeot dáva snáď všade, 1,6 l THP 4-valec. Akurát v 308 TCR malému turbomotoru stúpili na krk ešte viac ako pri Racing Cupe, teraz z neho dolujú šialených 350 k a 420 Nm! Sekvenčná 6-stupňová prevodovka ovládaná pádlami pod volantom prenáša túto silu na predné kolesá.

Peugeot 308 TCR mieri na svetové okruhy

Keď už sme pri tých kolesách, Peugeot 308 TCR obúva 10“ široké 18-ky s pretekárskymi slikmi s rozmermi 270/65. Aj brzdy stoja za to, tieto sú z dielne AP Racing, konkrétne vpredu kotúče s rozmermi 378 x 34 mm a 6-piestikový brzdič, vzadu kotúče 270 x 12 mm a 4-piestikový brzdič. Nechýbajú ani nastaviteľné stabilizátory a podvozok.

308 TCR poháňa turbo 1,6-ka s 350 k

Pre 308 TCR pripravili aj nový aero balík, je výrazne širší ako GTi alebo Racing Cup. Nový dizajn dopriali aj prednému nárazníku, museli sa popasovať s prístupom vzduchu k chladiču, medzichladiču stlačeného vzduchu, brzdám, navyše vylepšili aj obtekanie vzduchu v prednej časti a pridali veľký spliter. V zadnej časti okrem masívneho rozšírenia zmenili tvar difúzora a umiestenie krídla.

Peugeot už začal prijímať objednávky na nový 308 TCR, cenu stanovil na 109 000 eur bez DPH. Prví zákazníci môžu očakávať, že budú mať špeciál doma v apríli 2018.

zdroj: carscoops.com

foto: Peugeot Sport