Koenigsegg a Subaru sa mohli stať známym spojením, podobne ako Pagani a Mercedes. To by tento príbeh ale nemohol byť začarovaný kopou smoly. Na  prelome medzi osemdesiatymi a deväťdesiatymi rokmi zažilo Japonsko nevídaný hospodársky rozmach. Ten sa premietol aj do automobilového priemyslu a Japonsko začalo produkovať autá, ktoré mali konkurovať a porážať svetovú konkurenciu.

Honda s modelom NSX vyzvala Ferrari a Toyota vytvorila rovno celú značku Lexus ako konkurenta Mercedesu. V pretekárskom svete boli veci trochu bláznivejšie. Mazda zvíťazila v Le Mans s neskutočne znejúcim rotačným motorom Wankel. V F1 dominoval Mclaren poháňaný motormi Honda (áno, bolo to dávno). Subaru, samozrejme, nechcelo ostať vzadu a rozhodlo sa, že do F1 vstúpi ako dodávateľ motorov. Pokiaľ ste v živote nestavali motor F1, potrebujete samozrejme partnera. Subaru ho našlo v Taliansku. Inžinier a zároveň vlastník celej firmy Motori Moderni, Carlo Chiti. V 80. rokoch doviedol k úspechu Alfa Romeo, takisto s plochým dvanásťvalcom B12. To isté sa očakávalo aj teraz. Nový plochý B12 so 60 ventilmi označili ako Subaru 1235. Označenie ukrývalo počet valcov a objem motora 3,5 litra. Subaru už len muselo nájsť zákazníka pre svoj motor. Spočiatku sa zdalo, že to bude tím Minardi, ale pre isté komplikácie sa Subaru dohodlo s tímom Coloni. Motor sa však ukázal byť totálny prepadák. Ani raz sa do pretekov nekvalifikoval.

Aj napriek veľkým investíciám sa úspech vo Formule 1 nedostavil. Napokon bol celý príbeh zakliateho motora veľká pohroma.

Jeho ďalší osud spočinul v rukách švédskej firmy Koenigsegg. Majiteľ firmy Christian von Koenigsegg chcel motor použiť na pohon svojho prvého superšportu. Švédi sa vybrali za Carlom Chitim s prosbou, či je možné upraviť motor tak, aby bol vhodný pre ich superšport. Chiti bol projektu veľmi naklonený a súhlasil. Motor upravil, zmenil objem na 3,8 litra, obmedzili otáčky z 12 000 na 9 000 za minútu a konečný výkon predstavoval 580 koní. Všetko šlo podľa plánu, keď z ničoho nič prišla katastrofa. Náhla smrť Carla Chitiho znamenala rýchle skrachovanie celej firmy Motori Moderni. Koenigseggu dodal iba dva exempláre. Koenigsegg ale potreboval vyrábať autá, a tak sa rozhodol pre motor Ford Modular 4,7 V8 preplňovaný kompresorom. Model CC8S z roku 2002 dosahoval výkon 655 koní a bol jedným z najrýchlejších na svete. Firma Koenigsegg prosperuje do dnes. Zdá sa, že motor Subaru 1235 a okolnosti s ním spojené sú prekliate.