Pred niekoľkými týždňami som písal o novom stanovisku Národnej banky Slovenska ktoré hovorí, že poškodenie čelného skla vymršteným kameňom je okolnosť, ktorá má pôvod v prevádzke samotného vozidla. Predstavuje absolútnu objektívnu zodpovednosť za škodu a majiteľ auta (spod kolies ktorého vyletel kameň) sa jej za žiadnych okolností nemôže zbaviť.

Rozbité čelné sklo môže výjsť pekne draho. V niektorých prípadoch však nemusí.

Odporúčanie NBS však nezakladá žiadnu istotu v tom, že poisťovňa vám v rámci PZP škodu aj naozaj vyplatí. Túto istotu nemáte ani v prípade, že s majiteľom auta, spod kolies ktorého kameň vyletel, spíšete Správu o nehode.

 

Jedinou relatívnou istotou ostáva havarijná poistka. Prečo o tom píšem znova? Do redakcie sa nám však ozval Gabriel Tóth, špecialista Odboru na firemnú komunikáciu poisťovne Allianz. Poskytol nám údaje, ktoré odhaľujú pohľad samotnej poisťovne.

 

Poskytnuté údaje hovoria o tom, že Allianz v roku 2012 zaregistroval 3732 poistných udalostí spojených s čelnými sklami. S plnením skončilo 2598 udalostí. Z toho vyplýva, že 69,6 percent poistných udalostí, ktoré sa týkali rozbitých alebo poškodených čelných skiel skončilo v prospech poistencov. Priemerné plnenie na jednu poistnú udalosť predstavuje sumu 338 eur.

 

Z tlačovej správy z roku 2012 vyplýva, že Allianz v roku 2011 v rámci poistných udalostí spojených s čelnými sklami vyplatil plnenie až v 73 percentách prípadov. Tieto informácie dokazujú, že PZP v týchto prípadoch síce istotu nedáva, no minimálne v prípade tejto poisťovňu existuje celkom veľká šanca na úspešné uplatnenie náhrady škody.

 

Akú skúsenosť máte s PZP a rozbitým/poškodeným čelným sklom vy?

 

Prečítajte si aj:  Zaplatí vám poisťovňa rozbité čelné sklo z PZP? Jedného dňa možno