Nedávno sme vás informovali o príchode prvej plug-in hybridnej zážihovej pohonnej jednotke pre Land Rover Range Rover Sport. S modernizáciou najväčšieho Land Roveru, modelu Range Rover, do ponuky pridali tiež plug-in hybridnú sústavu so zážihovým motorom a označením P400e. Range Rover hybrid dostal opäť len štvorvalec kombinovaný s elektromotorom.

Nedávna modernizácia Range Roveru priniesla spolu so zmenami v exteriéri a interiéri tiež miernu zmenu v oblasti pohonu. Hybridná sústava so vznetovým motorom predstavená ešte v roku 2013 už neponúkala tú najmodernejšiu techniku. Automobilka sa rozhodla o nasadení nového typu dvojlitrového zážihového motora kombinovaného s elektromotorom vo verzii plug-in hybrid.

Invázia hybridných modelov zastihla aj Land Rover Range Rover s verziou P400e.

Začnime však miernou zmenou v prednej časti. Konštruktéri zmenili predný nárazník, masku chladiča alebo svetlomety. Práve tie si zaslúžia zmienku, dostali technológiu matrix s vyrezávaním a laserovú techniku pre diaľkový režim. Tú má už napríklad aj Range Rover Velar.

Range Rover sa hodí nielen na vidiek...

Vo vnútri nájdeme novú centrálnu konzolu s druhou dotykovou obrazovkou. Tá slúži na ovládanie klimatizácie, „klasické“ ovládače tak postupne vymizli. Mierne zmeny sú v oblasti čalúnenia alebo upravený volič prevodovky. Ďalej bude v ponuke napríklad gestami ovládaná slnečná roletka na strešnom okne.

...ale aj ako reprezentant do mesta.

Najväčšia zmena je však predstavenie verzie P400e. Tá kombinuje zážihový preplňovaný dvojlitrový spaľovák s elektromotorom. Spaľovací motor disponuje 221 kW (300 k) a elektromotor k tomu pridáva ďalších 85 kW (115 k). Celkový systémový výkon je 297 kW (404 k) a krútiaci moment 640 Nm. To umožní viac ako dvojtonovému obrovi zrýchlenie na 100-ku za 6,8 sekundy a maximálnu rýchlosť 220 km/h. Hybridná verzia ponúka tiež výlučne elektrický režim s dojazdom 51 km. Druhou možnosťou je hybridný systém s využívaním oboch pohonných jednotiek spoločne.

Akumulátor má kapacitu 13,1 kWh a rýchlonabíjačka ho nabije do plnej kapacity za 2 hodiny a 45 minút. So štandardným káblom vám to z domácej siete bude trvať 7,5 hodiny. Nabíjacia zásuvka je obdobne ako pri Range Rover Sport ukrytá v prednej maske.

Ďalšou zmenou je vrcholná verzia SVAutobiography Dynamic. Tá posilnila o 15 koní na súčasných 415 kW (565 k), teda o 10 k menej ako v modeli Range Rover Sport SVR. Automobil zrýchli na 100 km/h za 5,4 sekundy. Zmeny voči bežnej verzii zrátate na prstoch jednej ruky, je toho naozaj málo. Avšak pod nenápadným kabátom sa tak skrýva silný „ťahač“.