Ak ste niekedy jazdili autom v teréne určite sa vám stalo, že ste pozerali cez čelné sklo do neba a nevedeli ste, či na vrchole kopca neposadíte auto na brucho. V tom prípade celkom pomôže navigátor, ktorý môže vystúpiť a ukázať vám, či prejdete, prípadne kade by ste mali obísť prekážku, ktorú z miesta vodiča ani nevidíte. Podobné situácie sa evidentne stávajú aj ľuďom z Range Roveru. Nečudo, veď takmer od nepamäti vyrábajú nielen luxusné, ale aj skutočne schopné off-roady. Práve kvôli situáciám keď vodič presne nevidí terén pred sebou, prišli s ďalšou inováciou. Je ňou diaľkové ovládanie auta pomocou telefónu.

Predstavte si, že v ťažkom teréne kráčate vedľa svojho auta a môžete, pomocou telefónu, veľmi presne kontrolovať ako prejde cez prekážky. Práve takúto funkciu predstavil Range Rover.

V podstate ide o aplikáciu pre smartfóny, pomocou ktorej vie vodič ovládať riadenie, plyn a brzdu a redukčnú prevodovku. Ak teda príde do situácie, keď si nie je istý, či dokáže prejsť cez prekážku a potrebuje zvoliť vhodnú cestu, môže jednoducho vystúpiť a ovládať auto z vonka. Vie tak celkom spoľahlivo kontrolovať situáciu tým, že chodí okolo auta a presne vidí koľko má kde miesta. Vodič sa pritom nemusí báť, že to preženie a auto mu utečie veľmi ďaleko. Systém totiž funguje iba do rýchlosti približne 6,5 km/h (4 mph). Vodič navyše so svojim smartfónom nesmie byť ďalej ako 10 m, inak sa auto hneď zastaví. Rovnako podľa automobilky nehrozí, že by sa človek nešikovným manévrom zrazil vlastným autom. Vozidlo sa totiž zastaví aj ak je vodič príliš blízko. Systém však môže byť užitočný aj pri parkovaní. Ak máte k dispozícii iba úzke miesto na parkovanie, alebo niekto zaparkuje vedľa vás tak, že neviete otvoriť dvere, môžete auto vyparkovať pomocou telefónu. Mimochodom, podobnú funkciu už v sériovej podobe predstavilo aj BMW v novej rade 7.

Vývojové oddelenie JLR zároveň s diaľkovým ovládaním predstavilo aj ďalšiu funkciu, ktorú zrejme v budúcnosti ponúknu v sériových autách. Ide o automatické otočenie auta o 180°.  Funkcia by mala pomôcť otočiť auto ak sa vodič dostane do slepej ulice, alebo ak sa potrebuje otočiť na preplnenom parkovisku. Hoci sa táto funkcia môže zdať ako úplne zbytočná, najmä v dnešnej dobe cúvacích kamier a vtáčích pohľadov, pri tak veľkých autách ako Range Rover ponúka môže mať svojich užívateľov. Najmä medzi neskúsenými vodičmi. Zaujímavosťou však je, že systém pri tomto manévri ovláda okrem volantu aj plyn, brzdu a prevodovku. Auto tak urobí manéver celkom samo, pričom si pomocou senzorov kontroluje okolie. Rozozná nielen pevné prekážky, ale aj chodcov, či iné pohyblivé predmety. A tu treba hľadať aj vysvetlenie, prečo sa automobilka takouto zdanlivo zbytočnou funkciou zaoberá. Je totiž súčasťou vývoja, ktorý výrobcu posúva bližšie k autonómnym autám. Ani JLR totiž nechce v tomto smere zaostať.

Zdroj: tlačová správa