BMW 3,0 CSL má laserové svetlá, držiak na dve prilby, integrovaný hasiaci prístroj a radový 6-valec pod kapotou. Hliník  z pôvodného CSL zo 70-tych rokov v koncepte nahradil karbónový kompozit.

CSL znamená Coupé Sport Leichtbau. V 70-tych rokoch znamenal ľahkú konštrukciu predovšetkým hliník. Dnes ho nahradil uhlíkový kompozit.

V roku 1972 automobilka uviedla na trh pôvodné BMW 3,0 CSL. Skratka CSL znamenala Coupé Sport Leichtbau. A práve posledné písmeno bolo na tomto aute to najzaujímavejšie. CSL bolo totiž o 200 kg ľahšie ako klasické 3,0 CS. Konštruktéri BMW a firmy Alpina to spoločne dokázali najmä použitím hliníka na kapotu, veko batožinového priestoru a krídlo. Svojou trochou k úspore kilogramov prispeli aj okná z plexiskla a okresanie výbavy. Spolu s 3,0 litrovým 6-valcom pod kapotou to stačilo na  zrýchlenie z 0 na 100 km/h v čase okolo 7 s. Motor mal výkon 147 kW (200 k) a krútiaci moment 272 Nm. Auto pritom vážilo iba 1165 kg. V súčasnom koncepte hliník nahradil uhlíkový kompozit.

Pôvodné CSL pripomína okrem celkových proporcii a zadného krídla najmä tvar strechy. Karbónové prahy pritom odľahčujú auto aj opticky.

Koncept 3,0 CSL Hommage dostal rovnakú farbu ako originál v 70-tych rokoch. Mala názov Golf Yellow.

Hoci výrobca neuvádza bližšie technické údaje konceptu, prezradil aspoň to, že aj pod kapotou 3,0 CSL Hommage pracuje radový 6-valec, podporený systémom eBoost. Jeho akumulátory našli svoje miesto v priestore za sedadlami. Celá štúdia je však najmä o dizajne a vzdaniu pocty pôvodnému autu. Pretekárske korene pôvodného CSL potvrdzuje napríklad aj grafika predných svetiel. Využívajú kombinovanú laserovú a LED technológiu, podobne ako BMW i8. Grafika svetiel v tvare X má evokovať nálepky, ktoré sa kedysi na pretekárskych autách používali. Rovnako sklon prednej masky s výraznými ľadvinkami pripomína niekdajšie modely BMW. Okrem širokých blatníkov, výrazného krídla a karbónového splitera, štúdia pripomína svoju predlohu najmä typickým tvarom strechy.

Dizajnéri použili uhlíkové vlákna okrem exteriéru auta aj vo vnútri. Interiér je minimalistický a jeho moderný vzhľad narúša iba drevený panel prístrojovej dosky, ktorý sa tiahne po celej šírke auta. Odkazuje na pôvodné 3,0 CSL, ktoré má drevom obložený interiér. Štúdia je iba dvojmiestna a posádka sedí v škrupinových sedadlách  so 6-bodovými bezpečnostnými pásmi. Zaujímavosťou je, že sa dizajnéri rozhodli použiť namiesto vonkajších spätných zrkadiel kamery. Určenie konceptu naznačuje aj držiak na dve prilby v zadnej časti stredového tunela a integrovaný hasiaci mechanizmus.

Zdroj: tlačová správa