Formula 1 dala zbohom atmosférickým motorom. 2,4 litrové motory odchádzajú do histórie a v novej sezóne ich motorári nahradia novými pohonnými jednotkami. Pravidlá hovoria, že motor môže mať maximálne 1,6 litra, musí to byť V6 a o prepĺňanie sa bude starať jedno turbo. FIA však pridala obmedzenia, tímom bude musieť stačiť 100 kg paliva na jedny preteky a prietok paliva môže dosahovať maximálne 100 kg za hodinu. Motorári doplnia KERS o nový systém, ktorý bude získavať energiu z výfukových plynov. Aby toho nebolo málo, pravidlá dovolia jednému jazdcovi použiť len 5 motorov za sezónu.

Renault Energy F1 2014

Ako prvý predstavil novú pohonnú jednotku Renault. Máme tak možnosť detailne sa pozrieť ako bude motor fungovať. Nový motor pomenovali Energy F1 2014 a rozdelili ho na 5 základných častí:
ICE (Internal Combustion V6 Engine) – motor V6
TC (TurboChager) – turbodúchadlo
ES (Energy Storage) – batéria
MGU-K (Motor Generator Unit - Kinetic) – motor a generátor kinetická jednotka
MGU-H (Motor Generator Unit - Heat) – motor a generátor tepelná jednotka

Renault predstavil nový 1,6 l turbo motor pre Formulu 1. Z pohonnej jednotky Energy F1 2014 dostali 760 koní (600 k samotný motor + 160 k ERS). Použili pri tom dva systémy rekuperácie energie, ktoré nazvali MGU-K a MGU-H.

Zo spaľovacieho motora s priamym vstrekovaním dostali 600 koní, k tomuto výkonu ešte pridajú ďalších 160 koní, ktoré poskytne systém ERS (Energy Recovery System). Pravidlá o tlaku turba nič nehovoria, no motorári ho nastavili na 3,5 baru z dôvodu limitovaného prietoku paliva. Reálny zvuk novej V6-ky ako prvý zverejnil tým Caterham, prvý štart motora si môžete vypočuť na videu nižšie. Ich nové auto však neuvidíte.

Pozrime sa, ako bude celá pohonná jednotka pracovať počas jednotlivých úsekov kola. Každé kolo začína na rovinke, kde pilot naplno akceleruje. Pod plným plynom ide motor na maximum a turbo dosahuje najvyššie otáčky až 100 000 ot. za minútu. MGU-H funguje ako generátor a všetku energiu posiela MGU-K, ktorá funguje ako motor. MGU-K je spojená s kľukovým hriadeľom a poskytne dodatočný výkon. Po prejdení rovinky pilot dáva nohu z plynu a brzdí do zákruty. MGU-K teraz funguje ako generátor a energiu získanú brzdením uloží do batérie. Pri brzdení otáčky turba klesnú. Ak potom jazdec znova pridá plyn, musí chvíľu počkať, kým dostane plný výkon, tento jav poznáme ako turbo dieru. Turbo nepracuje na 100%, motor začína spaľovať palivo a roztáčať turbo maximálne otáčky. Motorári využili MGU-H, ktorá vo funkcii motora roztočí turbo oveľa skôr ako by to spravili výfukové plyny a pilot tak nepocíti turbo dieru. Pri predbiehaní poskytuje dodatočný výkon MGU-K, ktorá berie energiu z batérie a MGU-H. Jazdec tak má k dispozícii maximálny možný výkon na predbehnutie súpera.

Takto pracuje pohonná jednotka v jednotlivých fázach kola.

Technická špecifikácia

Motor Energy F1-2014
Objem 1,6 L V6
Počet valcov 6
Maximálne otáčky 15 000
Maximálny tlak

jedno turbo bez obmedzenia plniaceho tlaku

(typicky max.3,5 baru kvôli limitu prietoku paliva)

Limit prietoku paliva 100 kg / hod (-40% oproti V8)
Objem paliva na preteky 100 kg (-35% oproti V8)
Konfigurácia 90° V6
Vŕtanie 80 mm
Zdvih 53 mm
Výška kľuky 90 mm
Počet ventilov 4 na valec, 24
Výfuk jedno výfukové potrubie z turba pozdĺž osi auta
Vstrekovanie priame vstrekovanie paliva
Systém rekuperácie energie  
Maximálne otáčky MGU-K maximálne 50 000 ot./min
Výkon MGU-K maximálne 120 kW
Energia získaná pomocou MGU-K maximálne 2 MJ/kolo
Energia vydaná pomocou MGU-K maximálne 4 MJ/kolo
Maxilmálne otáčky MGU-H viac ako 100 000 ot./min
Energia získaná pomocou MGU-H neobmedzená (viac ako 2 MJ/kolo)
Všeobecné informácie  
Hmotnosť minimálne 145 kg
Počet motorov na jazdca na rok 5
Celkový výkon 600 koní (ICE) + 120 koní (ERS)