Úprimne, čo na to hovoríte? Za mňa je to také jemné sklamanie musím povedať. Áno, je to "len" 6 valcov, ale rovnaký zvuk vám dá aj vŕtačka. Ok, preháňam, nepočul som ten motor ešte naživo na trati, ale zatiaľ som skeptický... Oficiálny názov agregátu je Energy F1 a Renault sa pri ňom pochválil ešte jedným podstatným detailom - je až o neuveriteľných 35% úspornejší ako odchádzajúci V8 motor! Pravidlá totiž upravujú aj túto oblasť - je povolených len 100 kg paliva na CELÉ preteky, takže výrobcovia ani nemaju veľmi na výber...

Uloženie V6 turbo motora v monoposte F1

Celkový výkon V6ky je 760k, z ktorých 600 dodáva motor samotný, kým zvyšných 160k dodáva ERS (energy recovery system), teda systém rekuperácie energie. ERS je približne 2x taký výkonný ako súčasný KERS (120kW vs 60kW) pretože "odpadovú" energiu nezískava len z bŕzd ale aj z výfuku. Podľa Renaultu je teda celkovo nová prepĺňaná 1,6ka výkonejšia ako aktuálna V8ka a to aj napriek ďaleko lepšej spotrebe paliva.

 

Kým súčasný V8 motor toči až 18 000 o/min, ten nový V6 bude obmedzený "len" na 15 000 o/min. Turbo, ktoré bude tlačiť 3.5 baru, bude vo veľkom spoliehať na pomoc od ERS, pretože nemenej podstatná bude aj životnosť motora. Kým v aktuálnej sezóne môže pilot použiť až 8 motorov za celý rok, tak v tej novej sezóne to bude max 5!

 

V každom prípade sa ale v redakcií tešíme na rok 2014. A vám, ako sa páči zvuk tejto novinky?

 

Za tip ďakujeme Martinovi Remišovi :)

Nie, nie je to ufo, ale Energy F1 od Renaultu