Výrobcovia majú rôzne predajné taktiky. Účel svätí prostriedky.

Výrobcovia majú rôzne predajné taktiky. Účel svätí prostriedky.

Podľa jeho vyjadrení predajcovia mnohých značiek po celej Európe skupujú vlastné autá, aby výrobcovia dosiahli lepšie predaje. Takéto praktiky môžu vylepšiť predajnosť nových automobilov až o 30%. Díleri potom nové autá predávajú ako jazdené, alebo predvádzacie za nižšiu cenu.

Waard ďalej povedal, že pokiaľ nedôjde k nárastu dopytu, alebo automobilky neznížia svoje kapacity, situácia sa meniť nebude. Ford v Európe stráca. Dobrým príkladom je august, kedy podľa údajov Asociácie európskych výrobcov automobilov klesol o 8,5%. Podľa dostupných informácii bude mať spoločnosť v Európe stratu až 1 miliardu dolárov.

Skleslením dopytu a následne aj predaja dokážu díleri zmeniť čísla až o 30%. Inak to asi nebude až kým nestúpne reálny dopyt po nových autách.
Predaj nových áut dlhodobo nedosahuje také výsledky, aké by výrobcovia chceli. Už dlho čakajú na šrotovné.

Predaj nových áut dlhodobo nedosahuje také výsledky, aké by výrobcovia chceli. Už dlho čakajú na šrotovné.

Ekonomická kríza straší v Európe už dlho. Už niekoľko rokov počúvame rôzne správy. Podľa niektorých je koniec už blízko, iné hovoria o tom, že to najhoršie ešte len príde. Vo Forde pracujú optimisti. V Európe očakávajú oživenie už v roku 2014. Pravdepodobne väčšina výrobcov by chcela, aby vlády jednotlivých krajín opäť zaviedli šrotovné.

Ford má však do budúcnosti veľké plány. V nasledujúcich piatich rokoch predstaví niekoľko nových modelov, medzi ktorými bude napríklad aj trojica SUV. Európania konečne dostanú aj Mustang. Dodnes ale nevieme kedy to presne bude.

Zdroj: bloomberg.com

Prečítajte si aj: Ford ide bez kompromisov do útoku. Toto sú jeho zbrane

Ford bude mať v Európe stratu údajne až 1 miliardu dolárov.

Ford bude mať v Európe stratu údajne až 1 miliardu dolárov.