„Desať rokov dozadu sme boli zlomení. Nemohli sme stavať autá, ktoré sme potrebovali. Navyše nám chýbala poriadna distribučná sieť, čo je ďalší kľúč k úspechu. Teraz ju máme vďaka spojeniu s Chryslerom. Karta sa obracia,“ vysvetľuje CEO Alfy.

Veľké plány do budúcnosti

Plán je jednoznačný. Alfa má predávať v roku 2018 celosvetovo 400 000 áut ročne. Minulý rok predali Taliani len 80 000 áut. Podľa CEO Alfy, Haralda Westera, nejde o ambiciózny plán. „Pozrite, množstvo 400 000 kusov nebude so všetkými novými modelmi pre Alfu až tak veľkým úspechom,“ hovorí Wester a pripomína, že Alfa plánuje mať v portfóliu až osem modelov. „Niektorí dokonca hovoria, že je tu príliš mnoho modelov na také malé registrácie. V druhej generácii budú investori očakávať omnoho vyššie čísla,“ dodáva šéf Alfy. Jeho snom je pritom predať až 600 000 áut ročne.


Minulý rok predali automobilky v prémiovom segmente až 9 miliónov áut. 600 000 registrácii preto nemusí byť úplne nereálnych. Samozrejme za predpokladu, že Taliani postavia výborné autá. Wester po jedenástich rokoch práce pre Fiat naznačuje, kde začali problémy Alfy. Počiatok bol v roku 1986, keď manažéri Fiatu začali ovládať Alfu. Namiesto toho, aby hľadali možnosti ako Alfu čo najviac odlíšiť, tak sa sústredili na synergiu a znižovanie nákladov. Podľa Westera nemali pritom žiadnu víziu a zabudli na historický odkaz Alfy.


Typickým príkladom je typ 159, ktorý vychádza zo spolupráce GM a Fiatu. Zodpovední kládli iba malý dôraz na to, že ide o Alfu. „Bol to bordel,“ priznáva. „Investovali sme do auta nemalé peniaze a vo výsledku to nebolo žiadne umelecké dielo. Posledných 30 rokov značka len sľubovala, čo nemohla splniť. Niektorí manažéri vôbec nerešpektovali minulosť značky. Ale teraz začíname odznova,“ hovorí Wester.

Alfa Romeou Giulia

Alfa Romeo Giulia má odštarovať svetlú budúcnosť značky

„Desať rokov dozadu sme boli zlomení. Nemohli sme stavať autá, ktoré sme potrebovali. Navyše nám chýbala poriadna distribučná sieť, čo je ďalší kľúč k úspechu. Teraz ju máme vďaka spojeniu s Chryslerom. Karta sa obracia,“ vysvetľuje CEO Alfy.


Šesť z nových typov bude slúžiť na veľké predaje. Nová Giulietta hatchback a sedan, Giulia sedan, sedan vyššej strednej triedy a stredné a veľké SUV. Ďalšie dva modely budú skôr imidžové. Pôjde o zadokolky GTV Coupé a Spider. Výroba športiaku 4C bude pokračovať aj naďalej, ale nástupcu pravdepodobne nedostane. Bez nástupcu skončí aj typ MiTo. „MiTo je prémiové auto v B-segmente – nikto dnes nekupuje také autá,“ hovorí Wester.


Alfa neplánuje vstúpiť do motoršportu a namiesto toho investuje peniaze do vývoja áut, s ktorými môžu ísť majitelia na okruh. „Postavíme autá tak, aby si ich zákazníci užili na pretekárskej dráhe. Naše úsilie zameriame na odľahčovanie, dobré rozloženie hmotnosti, motory, najnovšie technológie a emotívny dizajn. Ak dokážeme urobiť tieto veci poriadne, tak určite uspejeme,“ dodáva Wester.

My dúfame, že Alfa splní všetko, čo sľubuje. Na trh by sa tak dostali ďalšie výnimočné autá.

Zdroj: autocar