Tuningový zraz pri jazere Wörthersee začína práve dnes. Česká automobilka Škoda nebude na akcii chýbať a prinesie ukázať niekoľko zaujímavých verzii. Hlavným lákadlom bude súťažná verzia Fabie R5. Škodovka dokonca pripravila pre tuningový zraz špeciálnu Combi verziu. Česká značka prinesie aj „študentskú“ Fabiu Funstar a najrýchlejšiu Octaviu Combi RS 230.

 

34. ročník tuningového zrazu GTI sa koná v dobe 13. - 16.5. K jazeru Wörthersee príde počas štyroch dní až 200 000 priaznivcov tuningu. Automobilka Škoda tu nemôže samozrejme chýbať. „Pretekanie má naša značka v génoch,“ hovorí Winfried Vahland, predseda predstavenstva Škoda Auto. „Zraz GTI je „Mekkou“ tuningu a skvelou príležitosťou k tomu, podeliť sa o našu športovú vášeň a emócie s našimi fanúšikmi z celej Európy,“ dodáva Vahland.

Škoda Fabia R5

Škoda Fabia R5

 

Nová Škoda Fabia R5 oslávila svetovú premiéru víťazstvom na Rally Šumava v Klatovoch. Škoda prinesie pretekársku Fabiu aj k jazere Wörthersee. Súťažný špeciál prichádza na slávny zraz len krátko po mimoriadne úspešnej pretekárskej premiére. V poslednom aprílovom víkende oslávilo nové pretekárske vozidlo značky ŠKODA svoju skvelú svetovú súťažnú premiéru víťazstvom v prvých pretekoch Majstrovstiev Českej republiky v rally. Vozidlo, za volantom ktorého sedel víťaz Ázijsko-pacifického šampionátu Jan Kopecký (CZ), sa ukázalo ako veľmi rýchle a spoľahlivé. Súťažná Fabia R5 vychádza zo sériového modelu Škoda Fabia novej generácie. Je následníkom modelu Fabia Super 2000, ktorý sa zapísal do histórie automobilky Škoda ako najúspešnejšie súťažné vozidlo. Fabia R5 má pod kapotou prepĺňaný 1,6 litrový motor s výkonom 205 kW (279 koní). Pretekárskemu špeciálu nechýba pohon všetkých kolies a päťstupňová sekvenčná prevodovka. Hmotnosť Fabie je na úrovni 1230 kg. Teda minimálnej hodnote definovej podľa pravidiel FIA.

Škoda Fabia R5 Combi

Škoda Fabia R5 Combi

 

Dizajnéri značky Škoda obliekli nový súťažný špeciál Fabia R5 do karosérie kombi. Škodu Fabiu R5 Combi ukážu v zeleno-bielo-čiernej farebnej kombinácii na 18-palcových kolesách z ľahkých zliatin. Súťažný vzhľad demonštruje mohutný predný nárazník a široké otvory pre vstup chladiaceho vzduchu v prednej časti. Dynamický vzhľad vozidla podčiarkujú rozšírené blatníky a mohutné prahy. Na zadnej časti vozidla sa nachádza rozmerný spojler, mohutný zadný nárazník a široká, uprostred umiestnená koncovka výfuku. Fabia R5 Combi je prešpikovaná pretekárskou technikou. Poháňa ju turbo motor s objemom 1,6 litra, nechýba pohon všetkých kolies a päťstupňová sekvenčná prevodovka.

Škoda Funstar

Škoda Funstar


Študentskú verziu Fabie sme si už ukázali. Oficiálny debut však zažije práve pri jazere Wörthersee. „Úžitkovú“ Fabiu postavili študenti odborného učilišťa v Mladej Boleslavy. Podľa predstavy študentov Fabia zadné sedadlá nepotrebuje, preto ich nahradili korbou. Namiesto pôvodných diskov použili 18“ liatinové disky z Octavie RS. Pod kapotou by sme mohli čakať extrémne silný motor. Nechajte si však zájsť chuť, v tomto prípade sa tuneri držali s úpravami pri zemi. Výsledkom je 90 kW (122 koní) z motora 1,2 TSI. Výkon tu nehľadajte pod kapotou, ale v interiéri. Audio systém dostal 1400 W.

Škoda Octavia RS 230

Octavia Combi RS 230


Ďalšie auto v stánku Škody nie je žiadnou novinkou. Škodovka nám ukázala Octaviu Combi RS 230 už na autosalóne v Ženeve. Zaujímavosťou je, že ide o najrýchlejšiu Octaviu histórie. Ako už samotný názov napovedá, výkon má hodnotu 230 koní. Silu motoru prenáša na kolesá manuálna alebo dvoj-spojková prevodovka DSG. Aj najvýkonnejšia Octavia histórie si musí vystačiť s pohonom predných kolies.

 

Zdroj: tlačová správa