Prakticky každá nová generácia Mercedesu triedy S predstaví svetu nový level luxusu, pohodlia a ostatné 3 generácie aj záplavu elektronických systémov. Aktuálna novinka nie je výnimkou. V súvislosti s typom W222 sa najviac hovorí o troch veciach. Novej generácii sedadiel s funkciou masáže "horúcimi kameňmi", absolútne jedinečného systému prediktívneho pruženia Magic Body Control no hlavne novým podfunkciám známeho systému aktívneho tempomatu Distronic Plus s funkciou Steering Assist a schopnosťou Stop and Go. Tieto prvky sú totiž pred dverami komnaty, kotrá sa volá plne autonómne vozidlo.

 

 

Vďaka arzenálu krátkych, stredných a diaľkových radarov a stereokamere uloženej za čelným sklom dokáže Distronic Plus s funkciou Steering Assist nie len dodržať bezpečnú odstupovú vzdialenosť od auta pred sebou aj v meniacom sa tempe jazdy a situácie pred autom. Systém samostatne berie zákruty, upravuje polohu auta vzhľadom na jazdný pruh a v prípade potreby zastaví a rozbehne sa. Všetko podľa aktuálnej situácie pred autom, ktorú si auto samo priebežne "pozerá". Obdobný systém už predstavili aj v BMW. Keďže tieto funkcie sú "v plienkach", zatiaľ fungujú len na diaľnici, čo systému musí potvrdiť polohou systém GPS.

Súčasná legislatíva však nepozná pojem autonómne auto a teda neumožňuje používať ho v plnej miere, napriek tomu, že technicky to už začína byť možné. Preto v BMW i v Mercedese museli technici zabezpečiť kontakt aspoň jednej ruky s volantom, aby bolo právne možné za vedenie vozidla plne brať na zodpovednosť vodiča. Samozrejme, systém už nedokáže rozlíšiť, či je ruka vodičova, alebo spolujazdcova, no to vlastne ani nie je podstatné, keďže je to ľudská ruka. Na to, samozrejme, slúži ďalší snímač. Ak na volante ruka pár sekúnd nie je, systém Distronic Plus funckiu automatického šoférovania deaktivuje a vodič musí plnohodnotne šoférovať.
 

Istý majiteľ nového Mercedesu S pri nudných cestách do práce objavil, že snímač držania volantu je vskutku veľmi jednoduchý, založený len na princípe cudzej hmotnosti na volante. Na pravú stranu volantu teda zavesil plechovku s limonádou a... Mercedes S500 zrazu bez problémov cestuje minimálne minútku celkom sám. Vôbec nejde o to, že v celkom pravom jazdnom pruhu, ani o to, že tempo neprekročí 90 km/h. Vodič vďaka plechovke zažíva plný komfort toho, že na diaľnici nemusí šoférovať vôbec. No ako sám autor videa so smajlíkom uvádza, Don't try this at home...

zdroj: carscoop.com