Naše cesty už nie sú cesty. Diery, výtlky, prepadliny a výmole sú na mnohých miestach častejšie ako súvislá vrstva asfaltu. Preseknuté pneumatiky, pokrivené disky, zničená geometria a tlmiče. Na Slovensku je to bežná realita. Ak niekto ešte stále žije v nádeji, že sme rozvinutá krajina, nech sa ide previezť na najbližšiu cestu, alebo za mesto, za dedinu. Pri pohľade na asfaltové koberce mám pocit, že žijem na Ukrajine, prípadne ešte ďalej.

Zima, sneh, soľ a mráz. Čo by sme predsa od našich ciest chceli? Na výmenu asfaltových kobercov na väčšine Slovenska jednoducho nie sú peniaze. Je zaujímavé, že na rôzne iné činnosti sú. Na záchranu iných krajín peniaze máme. Záchrana našich áut je nad naše finančné možnosti.

 

Na TopSpeede sa vám snažíme radiť, aby ste k preseknutým pneumatikám volali políciu, škodovú udalosť zadokumentovali a domáhali sa náhrady škody. Pozor však na najfrekventovanejšiu značku A5. Tá dokáže zmeniť úplne všetko. Odrazu z vymáhania škody, môže byť platba pokuty za nerešpektovanie značky! Áno, pôjdete po ceste, po ktorej sa nedá ísť ani pešo a preseknete pneumatiku. Privolaná polícia vám môže dať pokutu aj napriek tomu, že ste kľučkovali v rýchlosti 30 km/h v snahe sa dieram vyhnúť.

Cesta prvej triedy číslo 75 medzi Novými Zámkami a Šahami pripomína opustenú lesnú cestu s hustou premávkou. Situácia začína byť neúnosná.

Po internete začínajú o našich cestách kolovať vtipy. Vznikne aj vedná disciplína dierológia a výtlkológia?

Dobrý asfalt nečakajte ani na cestách prvej triedy. Na internete sa objavili zábery cesty 1. triedy číslo 75, po ktorej neodporúčam jazdiť ani na bicykli. Naozaj sú to smutné zábery, ktoré nepotrebujú komentár. Za takýto stav ciest sa musia hanbiť všetci, aj tí čo autami nejazdia.

 

S opravami ciest začnú cestári najskôr v marci. Pravdepodobne zvolia systém vyrezávania dier a plátania. Na mnohých úsekoch to vôbec nepomôže. Dôvodom bude hlavne to, že nie sú peniaze.

 

Prečítajte si aj: Pribúdajú preseknuté pneumatiky. Kde si nárokovať náhradu škody?