Ľahké auto do terénu, pri tomto slovnom spojení mi napadnú hneď dve, Lada Niva a Dacia Duster. Pracanti, ktorí sa na nič nehrajú, nebojíte sa ich zobrať aj mimo cesty a bez problémov to zvládnu. Na jedno ľahké autíčko som zabudol. Je tu s nami už strašne dlho, presne od roku 1970 a pochádza z krajiny vychádzajúceho slnka. Hovorím o Suzuki Jimny.

Jimny sa terénu nebojí

Suzuki Jimny sa terénu nezľakne. So svetlou výškou 190 mm, pripojiteľným pohonom všetkých kolies, alebo redukčnou prevodovkou zvládne takmer všetko.

Aj keď súčasnú, tretiu generáciu predávajú od roku 1998, malý offroad sa stále teší záujmu. Kompaktné autíčko nemá problém v teréne. Pomáha mu svetlá výška 190 mm, zapínateľný pohon všetkých kolies a nízka hmotnosť 1060 – 1090 kg v závislosti od výbavy. Keď Jimny v teréne zašpiníte, mali by ste ho aj umyť, aby vynikla jedna z ôsmych farieb, ktoré zahŕňajú aj špeciálne metalízy Cool Khaki Pearl, Steel Silver, alebo Bison Brown Pearl. Dojem dotvárajú 15-palcové tmavo strieborné disky. Jimny je malý a nepotrebuje ozrutný motor, stačí mu 1,3 litrový benzínový štvorvalec s výkonom 85 k, ktorý spolupracuje s 5 stupňovou manuálnou a redukčnou prevodovkou.

Jednodochý, ale účelný interiér

Jednoduchý, ale účelný interiér poskytne všetky potrebné informácie. Aby sa Jimny na offroad len nehral, vo fabrike mu pre rok 2015 dopriali ešte odolnejšie poťahy sedadiel, ktoré na želanie môžete mať aj v umelej koži. Pri jazde na vás bude dohliadať elektronická kontrola stability ESC, systém kontroly tlaku v pneumatikách TPMS a na správe radenie a optimalizáciu spotreby zameraný indikátor radenia GSI.

Zdroj: tlačová správa