Škoda Octavia Scout bola spolu s modelom Yeti dlhé roky v podstate jedinými autami značky ako tak schopnými aj v teréne. Scout bol prvýkrát predstavený v roku 2006, keď doplnil ponuku Octavie druhej generácie. Model v dnešnom 4x4 teste je terénnou verziou Octavie 3 po facelifte a už na prvý pohľad sú medzi nimi badateľné rozdiely. Scout má ako vpredu, tak aj vzadu a po bokoch mnoho ochranných plastov a oku neunikne ani väčšia svetlá výška. Okrem nej aj pre lepšie schopnosti v teréne disponuje pohonom všetkých kolies. Octavia Scout bola zároveň jediným modelom, ktorý bol k dispozícii výhradne s pohonom 4x4. To sa však zmenilo s príchodom Octavie 4 Scout, ktorá je v ponuke už aj ako predokolka. Čo sa týka motorizácií, na výber bol 1,8-litrový benzínový motor TSI a 2,0-litrový diesel. Benzínový agregát spolupracoval so 6-stupňovou automatickou prevodovkou, zatiaľ čo pri dieselovom variante si bolo možné vybrať medzi 6-stupňovým automatom/manuálom a 7-stupňovým automatom. 

Pohon všetkých kolies u Scouta nie je permanentný, ale využíva medzinápravovú spojku Haldex. Tá v prípade potreby pripojí k prednému pohonu aj pohon zadných kolies. Za normálnych podmienok sú však kvôli úspore paliva poháňané len predné kolesá. Pre lepší výkon v prípadnom teréne je k dispozícii aj Off-road mód. Po jeho aktivovaní je plynový pedál menej citlivý a kontrola zjazdu z kopca pri klesaní jemne využíva brzdy, aby sa udržala konštantná rýchlosť auta. Scout zároveň disponuje aj elektronickou uzávierkou diferenciálu EDS, ktorá pribrzdí pretáčajúce sa koleso a hnaciu silu prenesie na protiľahlé koleso. Zároveň dôjde aj k zopnutiu lamelovej spojky Haldex a krútiaci moment sa prenesie aj na zadnú nápravu. 

5/6 hviezdičiek

Škoda Octavia Scout získala v našom 4x4 teste 5 zo 6 hviezdičiek s celkovým časom 14,8 sekundy. Scout sa potrápil pri skúškach s trakciou na jednom kolese. V prípade trakcie na jednom kolese prednej nápravy na to potreboval až 8,32 s, pričom skúška s trakciou na jednom kolese zadnej nápravy už bola nad jeho sily a to aj v off-roadovom móde. Podobný výsledok sa však dal očakávať, nakoľko Scout je primárne predokolka. Napriek tomu je zvládnutie piatich testov veľmi dobrým výsledkom.