Volvo C70 2.4 D5

Letné prázdniny sa začali s nimi aj konečne krajšie počasie, tak prečo vám nepriniesť test distingvovaného a elegantného Volva C70? Céčko v názve predstavuje skratku pre kabriolet, o ktorom som nedávno počul, že je (ako karosárska verzia) ťažko trendová záležitosť pre vyberanú spoločnosť. V prípade C70ky platí viac druhé, aj keď istým šarmom nepopierateľne oplýva. Švédsky kabriolet však disponuje celkom inými prednosťami a je dôstojným a hrdým nositeľom znaku Volvo.

V skratke by som mohol Volvo C70 charakterizovať veľmi jednoducho. Sterilne pôsobiace, robustné, luxusné, elegantné a bezpečné kabrio, teda ešte kratšie ako Volvo s pridano hodnotou (v tomto prípade topless). Po C30ke je C70 ďalším Volvom, s ktorým som mal tú česť a v zásade sa nebudem zbytočne opakovať. V prípade značky nemôžete šliapnúť vedľa. Volvo aj dnes garantuje skvelý pomer toho, čo za svoje peniaze skutočne nakúpite. C70ka je už na prvý pohľad solídne, robustné a nebojím sa napísať majestátne, no menej tradičné kabrio. Švédsky topless wagen však práve preto dráždi svojim noblesným a možno trošku neohrabaným prejavom.

Po posadení sa za volant je to skoro totožné, ako v Cé30ke. Skoro znamená, že mi bolo prostredie za volantom známe po ergonomickej stránke a aj dizajn palubovky, dverových výplní a aj sedadiel bol rovnaký. Kvalita použitých materiálov (voňavá koža smotanovej farby, modrosivé velúrové koberce,...) ako aj modré tónovanie okien, to už je iná liga. Posed za volantom bol skvelý. Masívny volant padne skvele do rúk, správne a pohodlné sedenie za volantom si nájde každý. Po zabuchnutí ťažkých dverí si naplno uvedomíte, že sedíde vo Volve, kedže ste skvele izolovaní od okolitého sveta (aj napriek bezrámovým oknám). Na neštastie kabriolet, aj keď hardtop s pevnou sklápateľnou strechou, trpí základným neduhom, a to absenciou Béčkové stĺpiku. Prejazdy nerovností je viac počuť ako cítiť, kvoli chveniu skiel. Samozrejmosťou je aj horšia torzná tuhosť karosérie, C70 však nie je žiaden závoďák.

Pod kapotou nášho testovaného kúsku, ktorý má aspoň pre mňa tú najexkluzívnejšiu farebnú kombináciu exteriér/interiér, 2.4 litrový radový 5valec dopovaný turbodúchadlom. 132 kW, teda 180 koní a 350 Nm sú skvelé čísla, no Cé70ka je vážny kus auta so všetkým, čo k tomu patrí, teda aj s hmotnosťou 1759 kg. V spolupráci s automatickou 5 stupňovou prevodovkou však poskytuje dostatočnú dynamiku a citeľný tlak do sedadiel pri kickdowne. Navyše, a to som sa ako odporca zvuku vysokokompresných nafťákov, ocitol pritom, že ma pri stiahnutej streche zvuk radového 5 valca vôbec neobťažuje, skor baví. Skvelou vychytávkou okrem celej plejády elektronických ochrancov vášho zdravia a majetku je aj systém blis (Blind Spot Info System). Je to eletronický vynález, ktorý monituruje takzvaný mŕtvy uhol na oboch stranách auta. Skvelá vec, ktorá má však dva nedostatky. Prvým je fakt, že zariadenie je citlivé na svetelné podmienky a v prípade šera a tmy sa deaktivuje (hlási na palubovke) a druhým je monitorovanie áut v protismere (indikátor zasvietil aj v prípade, že bolo auto na dialničnom obchvate na sruhej strane bariéry). Sklápateľná pevná strecha sa uprace pod zadné veko kufra behom približne 20 sekúnd. Aj napriek tomu, že sa strecha skladá do objemu batožinového priestoru, je ešte aj potom vďaka elegantému riešeniu koncepcie a usporiadania možné naložiť doň menšie veci. 

 

Volvo C70 kabriolet nie je pre každého a už vôbec nie pre každého plážového partyboya. Je skôr pre menežérov a ľudí z vyššej spoločnosti, ktorí si radi vyvetrajú svoje myšlienkami prepchaté hlavy a auto je nielen ich služobníkom, ale je nositeľom informácie o postavení človeka v hierarchií spoločnosti, inak povedané, je zrkadlom jeho spoločenského statusu (asi by som mal obmedziť do slabikovanie v skriptách :DD).

Komentár redakcie: Peter ŠTURDÍK

Najviac sa mi páči mechanizmus skladania strechy. Je veľmi presný a dokonale spracovaný: počas jazdy so strechou hore nebadáte vo vnútri žiadne pazvuky alebo svištanie vetra. A to sa napríklad pri niektorej nemeckej konkurencií povedať nedá...

Zdvihový objem (ccm): 2401 ccm
Počet valcov / ventilov: 4
Maximálny výkon (kW / ps): 132 kW (180k) / 4 000 ot
Maximálny krútiaci moment (Nm): 350 Nm / 1750 ot
Maximálna rýchlosť (km/h): 225
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 9.5
Spotreba mesto/mimo/mix (l/100 km): x / x / 8.2
Prevodovka: 5.st automatická
Pohotovostná hmotnosť (kg): 1759
Rozmer pneu: 215/55/16
Cena (Sk, Euro): od 31 800,- EUR
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 43 obrázkov