Novinka stojí na úplne novej podlahovej platforme určenej pre stredne veľké SUV, ktorá jej má priniesť viac pevnosti, nižšiu hmotnosť a najmä viac vnútorného priestoru. Túto teóriu potvrdzujú aj kratšie previsy, ktoré pri celkovej dĺžke väčšej o 10 mm (4810 mm) nechávajú viac miesta pre posádku. Rázvor náprav je dlhší o 35 mm (2815 mm), zatiaľ čo šírka narástla o 10 mm (1900 mm). Menšie previsy majú Sorentu zabezpečiť aj lepšie jazdné vlastnosti na limite.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov

Luxusný salón

Kia si dala záležať aj na luxusnom prostredí kabíny Sorenta. Ako už niekoľkokrát avizovala, zo Sorenta chce mať prestížny tovar konkurujúci európskym prémiovým značkám. Preto tu nechýba drahá koža, leštený hliník, kvalitné plasty a veľmi dobré dielenské spracovanie. Viac než dostatočná by mala byť aj priestorová ponuka na všetkých sedadlách, vrátane dvoch samostatných v treťom rade. Päťmiestna verzia sa chváli batožinovým priestorom s objemom až 910 l. Ak si zvolíte sedemmiestnu verziu so sedadlami tretieho radu v podlahe, objem kufra za druhým radom klesne na stále veľmi dobrých 821 l. Za tretím radom však stále zostáva 187 l (179 l pri hybridnej verzii 1.6 T-GDi).

Palubnej doske dominujú dva displeje, 12,3-palcový digitálny prístrojový štít a 10,25-palcová dotyková stredová obrazovka multimediálneho systému.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 24 obrázkov

S hybridným pohonom

Novinkou modelového radu Sorento je hybridná verzia kombinujúca prepĺňaný benzínový štvorvalec 1.6 T-GDi (132 kW/180 k) a elektromotor s výkonom 44,2 kW (60 k). Ten je napájaný energiou z akumulátora s kapacitou 1,49 kWh. Kia uvádza ich spoločný systémový výkon 169 kW (230 k) a krútiaci moment 350 Nm. Celú pohonnú sústavu, vrátane šesťstupňovej automatickej prevodovky, fabrika nazýva Smartstream. Alternatívou však zostáva aj tradičný naftový pohon, o ktorý sa postará štvorvalec 2.2 CRDi s výkonom 149 kW (203 k) a krútiacim momentom 440 Nm. Ten je spojený výlučne s osemstupňovým automatom a podľa informácií od automobilky je nový naftový motor o 19,5 kg ľahší než liatinový predchodca (novinka je celohliníkovej konštrukcie).

Na európske trhy sa má nová Kia Sorento 2021 dostať v treťom štvrťroku 2020.