Vyzerá to, že Audi sa snaží z tohto typu urobiť klasiku s nemenným základným tvarom podobne, ako sa to podarilo Porsche s 911-tkou.

Rozmery karosérie zostali takmer rovnaké, ako u predchodcu. Nové TT je dokonca o 19 mm kratšie. Jeho dĺžka je teraz 4 180 mm, šírka 1 832 mm a výška úplne zhodná s druhou generáciou TT 1 353 mm. Napriek tomu má novinka o 37 mm dlhší rázvor a jeho hodnota je 2 505 mm. Konštruktérom sa tiež podarilo jemne ušetriť na hmotnosti a vyzerá to, že trend z minulosti, keď bola každá novinka ťažšia ako predchodca sa obracia. Použitím kombinácie  vysokopevnostnej ocele a hliníka na výrobu štrukturálnych dielcov samonosnej karosérie dosiahli konštruktéri nižšiu hmotnosť a väčšiu pevnosť. Výsledkom je váha verzie s motorom 2,0 TFSI na úrovni 1 230 kg.

Audi ponúka pre TT aj predné LED svetlá.

Pod kapotou ponúkne nové TT zo začiatku jeden naftový a jeden benzínový motor v dvoch výkonových úrovniach. Milovníci nafty dostanú vo svojom TT klasický štvorvalec 2,0 TDI so vstrekovaním Common Rail pripravený na plnenie emisnej normy Euro 6. Jeho výkon 135 kW (184 k) a krútiaci moment 380 Nm postačia na šprint na 100 km/h za 7,2 s. Maximálka je v tomto prípade 235 km/h. Naftová verzia bude pri spustení predaja k dispozícii s predným pohonom a manuálnou prevodovkou. Výrobca však verí, že zaujme spotrebou, ktorá by sa mala podľa neho pohybovať na úrovni okolo 4,2l/100km.


Dynamicky na tom budú lepšie benzínové verzie. Tu Audi ponúkne motor 2.0 TFSI s výkonom 169 kW (230 k) pre bežné TT. Vo verzii TTS dostanete rovnaký motor vyladený na 228 kW (310 k). Štandardné TT s týmto motorom ponúkne okrem 169 kW aj 370 Nm krútiaceho momentu v rozmedzí 1 600 až 4 300 ot/min. S hnanou prednou nápravou a 6-stupňovým manuálom akceleruje na 100 km/h za rovných 6 s. S pohonom Quattro a 6-stupňovým dvojspojkovým S-tronicom to zvládne za 5,3 s. Maximálka je v oboch prípadoch obmedzená na 250 km/h. Spotreba by sa mala pohybovať okolo 6,8l/100km.


Vrcholom ponuky bude TTS, ktoré dostane zo štvorvalca 2,0 TFSI, 228 kW a 380 Nm. Maximum krútiaceho momentu má vodič k dispozícii medzi 1 800 a 5 700 ot/min. Akcelerácia z 0 na 100 km/h TTS-ku trvá 4,7 s. Samozrejmosťou je aj tu obmedzovač rýchlosti nastavený na hodnotu 250 km/h. Motor môže byť aj tu spriahnutý so 6-stupňovým manuálom alebo 6-stupňovým automatom S-tronic.

Mimochodom o pohon všetkých kolies sa stará systém Haldex piatej generácie. Podobne, ako v Audi S1, má aj tu označenie Quattro, hoci už nejde o systém s mechanickým medzinápravovým diferenciálom typu Torsen, ktorým sa Audi preslávilo.

Vrcholom ponuky bude TTS, ktoré dostane zo štvorvalca 2,0 TFSI, 228 kW a 380 Nm. Akcelerácia z 0 na 100 km/h TTS-ku trvá 4,7 s.

Tretia generácia TT má denné svietenie aj vzadu.

Medzi novinky, ktoré nájdeme v tretej generácii TT patria novo tvarované predné svetlá. Tie sú štandardne vybavené xenónovými výbojkami. V katalógu príplatkovej výbavy však nájdete aj LED svetlá. Ich sofistikovanejší variant pozostáva z 12-tich LED diód, ktoré tvoria svetelný lúč zapínaním a vypínaním jednotlivých diód v závislosti na situácii pred autom. Tieto adaptívne svetlá dokonca dokáž spolupracovať s navigáciou a svietiť do zákruty ešte pred natočením volantu. Mimochodom, v Audi na novom TT zopakovali motív z predných svetiel na zadných, ktoré majú tak isto režim denného svietenia.


Ďalšou technologickou lahôdkou je tretia generácia adaptívneho podvozku Audi Magnetic ride. Už klasicky poskytuje tri možnosti nastavenia comfort, auto a dynamic. Vodič si tak môže zvoliť tvrdosť tlmičov v závislosti od nálady a cesty, ktorú má pred sebou. Tento systém nájdeme v sériovej výbave modelu TTS. Pre bežné modely TT je za prípatok.

V interiéri najviac udrie do očí združený displej pred vodičom a ovládanie klimatizácie v strede výduchov.

Významnou zmenou prešiel interiér. Ten sa v rámci dizajnového očistenia zbavil displeja na stredovej konzole. V novinke v podstate nahradil bežné prístroje, ako tachometer a otáčkomer. Vodič tak má pred sebou namiesto budíkov  displej,  na ktorom sa mu zobrazujú okrem spomenutých prístrojov  aj napríklad údaje a mapy z navigácie. Automobilka tento koncept nazýva Audi virtual cockpit. Dalším nezvyčajným prvkom je ovládanie klimatizácie a vyhrievania sedadiel. Aj v tomto prípade dizajnéri presťahovali ich ovládanie zo stredovej konzoly, no tento raz priamo do stredu kruhových výduchov vzduchu. Samozrejmosťou sú športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy.

Zdroj: Tlačová správa