Audi má momentálne celkom rušné obdobie. Chystá novú generáciu Audi TT, onedlho predstaví ostré S3 Plus, v Ženeve sa dočkáme aj výročnej verzie RS4 Avant Nogaro selection, a tak isto aj nového malého hot hatchu Audi S1. Aby to Nemci dávkovali motoristickému svetu postupne, malo S1 premiéru už teraz. Aspoň tú virtuálnu. Výstavnú si tento nový nositeľ slávneho mena odbije až na spomínanom jarnom autosalóne.

 

Malé Audi zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,8 s. Maximálka bude rovných 250 km/h.

V 80-tych rokoch Audi s označením S1 valcovalo súperov na tratiach svetových rely. Automobilka teraz recykluje toto meno, no nový krpec má s originálom iba málo spoločné. Napríklad pohon Quattro, alebo prepĺňaný motor.

Audi s označením S1 v 80-tych rokoch brázdilo trate svetových rely. Dnes dostalo toto označenie najrýchlejšie Audi modelového radu A1. Hoci medzi nimi nie je žiadna spojitosť a jednoducho to tak vyšlo, súčasné najmenšie S v ponuke nemeckého výrobcu je rozhodne zaujímavé auto. Od začiatku bude k dispozícii s troj- aj päťdverovou karosériou ako S1, respektíve S1 Sportback.

Pod kapotou nájdeme prepĺňaný 4-valec 2.0 TFSI s výkonom 170 kW (231 k). Krútiaci moment tohto motora bude v prípade S1 vrcholiť hodnotou 370 Nm. Malé Audi s ním zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,8 s. Maximálka bude rovných 250 km/h. Spotreba by sa pritom, podľa výrobcu, mala pohybovať v kombinovanom režime na úrovni 7 l/100km. Audi zatiaľ nepotvrdilo s akými prevodovkami bude S1 v dispozícii, no špekuluje sa o 6-stupňovom manuále, ale aj o dvojspojkovom S-tronicu.  

Poháňané sú samozrejme obe nápravy, a hoci Audi pohon v S1 nazýva Quattro, ide o systém s lamelovou viskóznou spojkou umiestnenou na zadnej náprave. Samozrejmosťou je elektronická uzávierka diferenciálu so selektívnou kontrolou krútiaceho momentu na jednotlivých kolesách. Je to systém, ktorý v zákrute pribrzďuje vnútorné preklzujúce kolesá a je súčasťou stabilizačného systému ESC. Mimochodom stabilizácia ponúka už tradične dva stupne deaktivácie. Prispôsobený bol samozrejme aj podvozok, ktorý má teraz vzadu viacprvkovú nápravu namiesto vlečných ramien. Štandardom sú aj adaptívne tlmiče a systém Audi drive select, ktorý poskytne možnosť voľby rôznych stupňov tuhosti tlmenia, či odozvy na plynový pedál.

S1 sa od svojich slabších súrodencov líši najmä novými xenónovými svetlami vpredu a zadnými LED svetlami s prepracovanou grafikou. Zmenený je aj tvar predného a zadného nárazníka. Štandardom sú 17 palcové disky kolies, no za príplatok môžete mať aj 18-ky. Zmeny neobišli ani interiér, kde sú najväčšou novinkou športové sedadlá s integrovanou opierkou hlavy. Malá S1 a S1 Sportback príde na trh v druhom štvrťroku 2014. Ceny budú v Nemecku začínať na 29 950 Eurách respektíve na 30 800 Eurách za 5-dverovú verziu. Na naše ceny si budeme musieť ešte počkať. Tiež som sám zvedavý, aké budú reálne jazdné vlastnosti tohto prémiového hot hatchu a či dokáže ponúknuť toľko zábavy, ako sľubuje výrobca, a koniec koncov aj britský športový komentátor Martin Haven, ktorý vás prevedie video premiérou tohto modelu.  

Zdroj: Tlačová správa