Konkurenčný boj a otázka prestíže priviedli vedenie VW group k túžbe prekonať Mercedes-Benz, resp. AMG a ich 2.0 litrový prepĺňaný motor, ktorý nájdeme vo všetkých AMG verziách aktuálneho Áčka.  Pod kapotou A 45 AMG, CLA 45 AMG aj GLA 45 AMG totiž pracuje momentálne najvýkonnejší sériovo vyrábaný štvorvalec. A práve týmto titulom by sa radi hrdili ľudia z VW group. Výkonové boje nikdy neboli na škodu a je jasné, že sa v blízkej dobe dočkáme zaujímavých modelov. Prvou koncernovou značkou, ktorá bude z tohto súboja o kone ťažiť sa stane Audi.

Nové Audi S3 Plus sa zaradí medzi S3 a RS3.

Vo VW si zrejme povedali, že najjednoduchšia cesta, ako vyrobiť najvýkonnejší motor vo svojej triede, bude zamestnať tvorcu toho súčasného No. 1 motora. A tak minulí rok preplatili Friedricha Eichlera, ktorý viedol vývoj motora A 45 v AMG a dali mu za úlohu prekonať jeho parametre 265 kW (360 k) a 450 Nm. Ako základ poslúži motor s označením EA888. Pohonnú jednotku s týmto označením a teda rovnakým konštrukčným základom, nájdete aj v súčasnej Škode Octavia RS, Seate Leon Cupra, VW Golf GTI, pripravovanom Audi S1, či súčasnom Audi S3. Na splnenie cieľa dostane motor prepracovanú hlavu valcov, novú riadiacu jednotku, väčšie turbo a prepracovaný výfukový systém. V koncerne dúfajú, že to bude stačiť na to, aby dokázali motor odladiť na 280 kW (380 k). Maximum krútiaceho momentu si predstavujú na hranici 500 Nm.

Vo VW si zrejme povedali, že najjednoduchšia cesta, ako vyrobiť najvýkonnejší motor vo svojej triede, bude zamestnať tvorcu toho súčasného No. 1 motora. A tak minulí rok preplatili Friedricha Eichlera, ktorý viedol vývoj motora A 45 v AMG a dali mu za úlohu prekonať jeho parametre 265 kW (360 k) a 450 Nm.

Nový najvýkonnejší sériový štvorvalec dostane, ako prvý zástupca z pomedzi značiek VW Group, práve Audi. No, nebude v existujúcich modeloch S3 a RS3, ako by sme mohli očakávať. Vedenie totiž vidí miesto na trhu ešte pre jeden hot hatch postavený na báze typu A3. S3 si teda ponechá svojich 221 kW (300 k) a 380 Nm. Nad ním bude stáť verzia S3 Plus. Tá dostane motor, o ktorom je reč a teda spomínaných 280 kW (380 k) a 500 Nm. Úplne na vrchole zostane RS3 s 2,5 litrovým 5-valcom. V zatiaľ poslednej generácii RS3 dosahoval 250 kW (340 k) a 450 Nm. Motor má však podľa predstaviteľov Audi veľké rezervy a vedenie automobilky verí, že chystaný 4-valec nakopne vývojový tím 5-valca a pripravia agregát s výkonom na úrovni 340 kW (462 k), ktorý bude zároveň dostatočne spoľahlivý na sériovú výrobu. Potenciál motora 2,5 TFSI koniec koncov naznačila aj štúdia Audi A1 Clubsport s vyše 500 koňmi pod kapotou.

Neskôr sa chystaný 2,0 liter objaví aj v iných koncernových modeloch, takže sa môžeme tešiť na nádielku skutočne rýchlych áut. Po S3 Plus ho dostane napríklad nové Scirocco, pripravované TT, alebo Golf R Evo, ktorý VW predstaví ako koncept na autosalóne v Pekingu.