Audi Avant RS2 oslavuje 20 rokov od svojho uvedenia na trh. V roku 1994 predstavila nemecká automobilka svetu super výkonné kombi, ktoré odštartovalo novú éru v ponuke výrobcu so štyrmi kruhmi v znaku. Bol to vôbec prvý model RS v ich ponuke. RS2 Avant vzišlo zo spolupráce s automobilkou Porsche a prinieslo jazdné výkony, najmä zrýchlenie na úrovni supercars v praktickom balení s veľkým kufrom.

Audi Avant RS2 dokázalo zrýchliť z 0 na 100 km/h za 5,4 s. Na 48 km/h (30 mph) dokonca táto Audina vystrelila rýchlejšie, ako McLaren F1. Trvalo jej to iba 1,5s.

Aj na naladení 5-valcového turbomotora sa podieľali inžinieri z Porsche.

Pod kapotu kombi Audi 80 naložili vo fabrike Porsche, v Zuffenhausene pri Stuttgarte, 2,2 litrový 5-valec prepĺňaný turbom. Jeho výkon bol 232 kW (315 k) pri 6500 ot/min a krútiaci moment 410 Nm pri 3000 ot/min. Motor bol spojený so 6-stupňovým manuálom. Aj vďaka pohonu Quattro a samosvoru na zadnej náprave dokázalo RS2 Avant zrýchliť z 0 na 100 km/h za 5,4 s. Pritom so svojimi 1 595 kg rozhodne nepatrí medzi ľahké autá. Na 48 km/h (30 mph) dokonca táto Audina vystrelila rýchlejšie, ako McLaren F1. Trvalo jej to iba 1,5s. Maximálka tohto kombi bola slušných 262 km/h.

Porsche 968 darovalo RS2-ke kolesá a brzdy, a Audi S2 zasa nápravy.

Výkonu bol samozrejme prispôsobený aj podvozok. Nápravy vychádzali z tých použitých v Audi S2. Avant RS2 však dostal tvrdšie tlmiče a kratšie pružiny, čím klesol bližšie k zemi. Konštruktéri nezanedbali ani brzdy a práve tie sa stali výrazným odkazom na spoluprácu s Porsche. Do kombíka od Audi totiž montovali brzdy a kolesá z Porsche 968. Celkovo Audi rado zvýraznilo kooperáciu s týmto renomovaným výrobcom športových áut a preto sa odkaz na ňu dal nájsť aj pod kapotou, ale aj na samotnom znaku RS. V tejto súvislosti si treba uvedomiť, že štyri kruhy na začiatku 90-tych rokov ešte nemali také renomé, ako dnes. Preto im skutočnosť, že sa na vývoji tohto auta podieľalo slávne Porsche určite zvýšila kredit.

Spoluprácu s Porsche, na modely RS2 Avant, dávalo Audi hrdo najavo.

Interiéru dominovali športové sedadlá Recaro v kombinácii čiernej kože a alcantary v sivej, modrej, alebo antracitovej farbe. Pribudli aj tri budíky na stredovej konzole. Informovali vodiča o tlaku a teplote oleja a o napätí v elektrickom systéme auta. Základná cena Audi Avant RS2 bola 98 900 nemeckých mariek a automobilka ich za dva roky predala 2 908 kusov.

Pre nemeckého výrobcu to bol rozhodne úspech, a preto v Ženeve predstaví limitovanú edíciu Audi RS4 nazvanú Audi RS4 Avant Nogaro selection. Každému je jasné, prečo práve tento model. Je to priamy, o niekoľko generácii novší, nástupca zakladateľa značky RS v portfóliu Audi. Ale čo znamená Nogaro? Ide o názov modrého odtieňa, ktorý sa ocitol ako jedna z možností v katalógu RS2 Avant a stal sa pre tento model typický. Mimochodom jeho pomenovanie odkazuje na úspech, ktorý dosiahlo Audi v šampionáte French Touring Car v roku 1993 na okruhu Nogaro.

Audi vyrobí limitovanú edíciu RS4 Avant v rovnakej farbe, akú ste mohli mať na pôvodnej RS2 Avant.

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá, 1 870 kg vážiacemu RS4 Avant, iba 4,7 s a maximálka je obmedzená netradične až na 280 km/h.

RS4 zo špeciálnej série bude mať pod kapotou  4,2 litrový atmosferický 8-valec s výkonom 331 kW (450 k) pri 8 250 ot/min. Hodnota jeho krútiaceho momentu vrcholí na úrovni 430 Nm, ktoré sú k dispozícii od 4 000 do 6 000 ot/min. Výkon pôjde na všetky kolesá pomocou 7-stupňového dvojspojkového automatu S-Tronic. Samozrejmosťou je systém pohonu oboch náprav Quattro so samosvorným medzinápravovým diferenciálom. Ten za normálnych okolností rozdeľuje krútiaci moment v pomere 40:60 v prospech zadnej nápravy. Podľa okolností na ceste však môže ísť až 70% na prednú, alebo 85% na zadnú nápravu. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h, tomuto 1 870 kg vážiacemu kombíku, trvá 4,7 s a maximálka je obmedzená netradične až na 280 km/h.


Štandardom v RS4 Avant Nogaro je systém Audi Drive Select, ktorý umožní vodičovi voľbu z troch jazdných režimov, a to  Comfort, Auto a Dynamic. Systém potom mení charakteristiku posilovača riadenia, otáčky pri ktorých radí prevodovka, odozvu na plynový pedál a zvukový prejav výfukového systému. V prípade ak si budúci majiteľ dopraje navigáciu Audi MMI, bude si môcť navoliť vlastný jazdný režim označený Individual.  Samozrejmosťou je aj vypínateľný stabilizačný systém ponúkajúci aj režim Sport.

 

Interiér, rovnako ako exteriér, odkazuje na RS2 najmä farebným prevedením. A tak môžete mať  športové sedadlá čalúnené v kombinácii čiernej kože a modrej alcantary. Komu by sa to zdalo veľmi krikľavé, môže mať aj kombináciu čierna/čierna. Na to, že sedíte v špeciálnej edícii vás upozorní aj nápis na hlavici radiacej páky. Do predaja sa táto séria dostane na jar tohto roku a cena bude začínať na 87 300 Eurách.