Už v Ibize II po modernizácii v roku 1999 dostala malá Cupra prepĺňaný 1,8 litrový motor v dvoch verziách s výkonom 115 kW (156 k) a krútiacim momentom 210 Nm a s výkonom 132 kW (180 k) a krútiacim momentom 235 Nm. Výkonnejšia verzia zostala aj v Ibize III Cupra, dostala však 10 Nm navyše. Veľký šok prišiel v roku 2012, keď Seat predstavil verziu Cupra z Ibizi štvrtej, súčasnej, generácie. Downsizing zasiahol naplno a podobne ako jej koncernoví súrodenci Polo GTI a Fabia RS, dostal aj malý španielsky hot hatch pod kapotu motor 1,4 TSI spojený výlučne so 7-stupňovou prevodovkou DSG. Výkon síce zostal na hodnote 132 kW (180 k) a krútiaci moment poskočil na 250 Nm, no nebola to úplne šťastná voľba.

Seat poslúchol volanie zákazníkov a podobne ako VW Polo GTI aj Ibiza Cupra dostala motor 1,8 TSI namiesto 1,4 TSI. Zapálených jazdcov, pre ktorých je Cupra primárne určená, poteší aj 6-stupňová manuálna prevodovka ako ďalšia novinka po modernizácii malej Cupry. Posledná veľká novinka, ktorou je adaptívny podvozok, je už iba čerešničkou na torte.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Ťažko povedať, čo fanúšikov hot hatchov odrádzalo viac, či malý motor, alebo nemožnosť mať v aute manuálnu prevodovku (osobne by som tipoval prevodovku), no táto kombinácia spôsobila malé predaje všetkých troch súrodencov, ktoré mali za následok smrť Fabie RS a veľkú modernizáciu Pola GTI minulý rok. Malému GTI od VW dopriali znova väčší motor 1,8 TSI a najmä 6-stupňovú manuálnu prevodovku. Recept zrejme zafungoval a tak nečudo, že ho teraz vidíme znova v Ibize Cupra. Hádam najväčšou novinkou modernizácie, ktorou Cupra práve prešla, je totiž motor a prevodovka. Aj ostrá Ibiza sa teda vrátila k 1,8 litrovému prepĺňanému motoru, no tentoraz je to rovnako ako v Pole agregát s označením 1,8 TSI. Poskytuje výkon 141 kW (192 k) a najmä ohromný nárast krútiaceho momentu oproti 1,4 TSI. Novinka totiž ponúkne až o 70 Nm viac, čiže 320 Nm, ktoré sú k dispozícii už od 1 450 ot/min až do 4 200 ot/min. To všetko v kombinácii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, elektronickým samosvorným diferenciálom XDS a adaptívnym podvozkom dáva malej Cupre šancu, že chytí druhý dych. Adaptívny podvozok v Seate volajú Cupra Selective Suspension a ponúkne v podstate dva jazdné režimy Comfort a Sport. Okrem podvozka vodič aktiváciou jedného, či druhého zmení aj charakteristiku riadenia. Ibiza Cupra aj po modernizácii jazdí štandardne na 17" kolesách, no vďaka nárastu výkonu je rýchlejšia. Šprint z 0 na 100 km/h zvládne za 6,7 s a rozbehne sa na 235 km/h.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Zmeny najmä pod kapotou

Navonok sa Ibiza Cupra výrazne nezmenila. To hlavné sa, ako už viete, odohralo pod kapotou, no výraznejšie zmeny môžeme hľadať aj v interiéri. Na stredovom paneli nájdeme nové ovládanie klimatizácie a veľký dotykový displej informačného systému namiesto rádia. Nový je aj volant z väčšieho Leonu. Samozrejmosťou dnešnej doby je zlepšená konektivita a tak v modernizovanej Cupre nájdeme funkcie MirrorLink a Seat Full Link, ktoré obsahujú aplikácie Apple Car Play a Android Auto a umožňujú spojenie telefónu s autom. Výrobca ponúka aj aplikáciu Seat DriveApp, ktorá má niekoľko zaujímavých funkcií. Vie napríklad vodičovi prečítať najnovšie statusy zo sociálnych sietí, no má aj funkcie ako Challenger, ktorá dáva vodičovi rôzne úlohy a výzvy a výsledkom by mala byť úspornejšia jazda. Zaujímavá je aj funkcia, ktorá vám vyhľadá vaše auto, ak neviete, kde ste presne zaparkovali.

Pre mnohých fanúšikov je najlepšou novinkou v Ibize Cupra 6-stupňový manuál. Väčšine jazdcov predsa len vyhovuje viac.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Súčasná Ibiza Cupra sa potichu vytratila z ponuky slovenského importéra. S modernizáciou by sa tam však mala už čoskoro vrátiť. Hoci Seat ešte neoznámil konkrétny dátum, predpokladáme, že novinka príde na trh už na jeseň tohto roku. Zároveň však bude labuťou piesňou štvrtej generácie Ibizi. Automobilka totiž plánuje predstaviť piatu generáciu už v roku 2017.

Zdroj: tlačová správa, autocar