Maťo mal po prvých kilometroch dobrý pocit z auta: „Prvý pocit z auta je veľmi dobrý. Musím si zvykať na úplne inú prácu s volantom a pedálmi, je to celkom iné ako vlani. No auto a jeho správanie sa na trati sa mi veľmi páči. Ešte s inžiniermi upravíme niekoľko maličkostí, ale sme na dobrej ceste.“ Počas voľných tréningov postupne zrýchľoval a spolu s inžinierom Jerômom Dadoumontom ladili nastavenie Astry.

Maťo Homola ladil počas voľných tréningov Opel Astra OPC TCR

V prvej časti kvalifikácie sa Maťo Homola prepracoval na 6. miesto, no v druhej sa mu nepodarilo na dobrý čas výraznejšie zlepšiť. „Podarilo sa mi trafiť dobré kolo po tom, čo som dostal nové pneumatiky do správnej teploty. A to je absolútne kľúčové. Zlepšil som si svoje maximum a postúpil som do druhej časti kvalifikácie, čo sa žiaľ nepodarilo môjmu tímovému kolegovi. No v druhej kvalifikácii som porobil malé chybičky a zlepšenie nebolo také výrazné, ako u mojich súperov,“ priznal 22-ročný pretekár. V pretekoch sa ale chystal posunúť dopredu: „Na tomto okruhu nie je veľa možností na predbiehanie, pretože je dosť úzky. Ale nejaké dve miesta by sa našli. A tak ak sa mi naskytne príležitosť predbiehať, tak ju využijem.“

V prvej časti kvalifikácie bol Homola šiesty

Maťovi Homolovi nevyšlo prvé podujatie TCR v Gruzínsku podľa predstáv, v prvých pretekoch skončil na 11. mieste a druhé po rane od súpera nedokončil.

Štart prvých pretekov Maťo využil a získal jedno miesto. Lenže v druhom kole po tesnom súboji utrpel jeho Opel Astra OPC TCR poškodenie aerodynamiky, čo mu znemožnilo zabojovať o body. „S 11. miestom nemôžem byť spokojný, veď tento tím má najvyššie ambície. No počas víkendu sme urobil značný pokrok. Dosť trpíme príliš vysokým balastom, ktorý sme dostali pred sezónou na testoch Balance of Performance,“ povedal Maťo Homola po pretekoch. „Na mokrom asfalte som si veril, veď v shakedowne som bol na peknom 4. mieste, ale s osychajúcou traťou to vôbec nefungovalo, auto je stále silno nedotáčavé. Musíme sa s inžiniermi snažiť nájsť to správne nastavenie. Motoricky sme na tom dobre, už sa len pohráme s tlmičmi a pôjde to.“

Maťo štartoval až z 12. miesta

Druhé preteky skončili pre Maťa hneď po štarte. Gruzínsky hosťujúci jazdec a zároveň majiteľ okruhu Rustavi International Motorpark, Šota Abchazava, tvrdo narazil do slovenského pretekára, ktorý po tomto incidente už nemohol pokračovať v pretekoch. „Potom za mnou prišiel do boxu a ospravedlnil sa mi, že on je zvyknutý jazdiť so systémom ABS a teraz zablokoval kolesá a nechtiac do mňa trafil. Bohužiaľ, zničil mi preteky, no taký je motoršport. Ja už teraz len musím myslieť na Bahrajn,“ povedal Maťo po pretekoch.

Maťo Homola teda v Gruzínsku nezískal ani bod. Nula bodov na konte ho však motivuje, aby ešte viac zabral a na najbližších pretekoch TCR International Series, ktoré sa idú 15. a 16. apríla 2017 v Bahrajne popri pretekoch Formuly 1, bol na 100 % pripravený opäť bojovať o čo najlepšie umiestenie. Držíme Maťovi palce!

Zdroj: tlačová správa