Tuatara je v porovnaní s Veyronom oveľa futuristickejšia.

To však neznamená, že snahy o prekonanie rekordu skončili. Myšlienky na prvenstvo trápia SSC (Shelby SuperCars). Automobilka predstavila v roku 2011 svoj koncept Tuatara. Najnovšie však odhalila motor, ktorý má skončiť vo finálnej verzii.

 

SSC chce prvenstvo získať vďaka 7 litrovému osemvalcu, ktorý vyprodukuje 1007 kW (1369 k) a maximálny krútiaci moment 1735 Nm! To však nie je všetko. Po natankovaní vysokooktánového paliva stúpa výkon až na 1268 kW (1724 k). Tuatara by nemala byť len obyčajným strojom na prekonávanie rekordov. Výrobca tvrdí, že bude vhodná aj na každodenné použitie.

 

Na prekonanie rekordu 431 km/h nestačí len motor. SSC musí vyriešiť prevodovku, podvozok a najmä pneumatiky, ktoré takú rýchlosť zvládnu.

„Tento neuveriteľne všestranný stroj už dokázal, že môže byť ľahko ovládateľným automobilom na každý deň v akýchkoľvek klimatických podmienkach, kdekoľvek na svete. Zároveň môže vyjsť z boxov na okruh ako Nürburgring a zvládnuť všetky nástrahy potrebné na prekonanie rekordu,“ povedal Jerod Shelby, zakladateľ SSC.

 

Zdroj: worldcarfans.com

Prečítajte si aj:  Veyron stratil titul najrýchlejšieho auta, získal nový najrýchlejšie auto bez strechy