Reuben Bemrose z Nového Zélandu žije autami azda celý život. Robí projekty, ktoré iní ani nevymyslia. Jeden z posledných je projekt strieborného Ferrari 456 GT. Nepochybne jedno z najkrajších Ferrari svojho času, v druhej polovici 90. rokov predstavovalo vrchol ponuky značky. Pod dlhou prednou kapotou má atmosférický V12. Respektíve, tento mal. Reuben kúpil legendu vo vražedne zlom stave. Nabúrané a zanedbané po asi 5 rokoch pod holým nebom už veľkú hodnotu skutočne nemalo. Pochopiteľne nestálo veľa a Reuben dostal bohorúhačský nápad.

Do luxusného športového GT Reubenovi napadlo dať niečo mimoriadne netradičné. Dvojrotorový motor 13BP, ktorý fanúšikovia značky Mazda poznajú z typu RX-7FD. Reuben túto prestavbu zvládol za dva týždne s rozpočtom 13-tisíc AUS a vnímal to od začiatku ako možnú dobrú zábavu. Na poslednom zraze fanúšikov Wankelov získal trofej za najlepšiu konverziu. Vo svete sociálnych sietí, ľahkého zdieľania videí si túto "prasačinu" všimol aj niekto v Maranelle. Mohli si pofrflať pri rannej káve a viac neriešiť. Predsa len, bol to vrak s nefunkčným motorom, ktorý by už možno vôbec nežil. A zdá sa, že pre manažment Ferrari by to bol najlepšie nechať tak. A vlastne to tak v princípe aj celé bolo. Keďže však hoaxy a fake news je niekedy náročné rozoznať hneď, vymyslená správa sa rozšírila po automobilových stránkach rýchlosťou kliku. Avšak doplnená (možno aj inšpirovaná minuloročnou letnou aférou, na ktorú odkazujem vyššie) o to, že manažment Ferrari Reubena za jeho výtvor dáva na súd. To je bod, kde začínajú klamstvá.

Iste, stále platí, že podľa vedenia Ferrari sa na ich autá, čo sa týka imidžu, nesmie siahať. Reuben Bemrose nemal byť prvý, kto má na krku obvinenie z poškodzovania dobrého mena. V okrese Modena to vraj takto vôbec nevidia, a preto sa konci videoreportáže, ktorú s ním urobil redaktor trochu svojsky, ospravedlňuje v preklade nasledovnými slovami: "Milé Ferrari, je mi to veľmi ľúto, nechcel som znevážiť vašu značku. Pozrite, chcem, aby sme boli kamoši." Je však málo pravdepodobné, že to bude stačiť...

Pravda je taká, že Ferrari si s Reubenom nejakú korešpondenciu vymenilo, ale určite nešlo o súd ani nariadenie okamžitého ukončenia projektu so zákazom jeho prípadného neskoršieho reštartu. To potvrdil sám Reuben.

zdroje: https://www.instagram.com/lord.bemrose/
https://www.youtube.com/watch?v=QcQ2zjZnuHE

vysvetlenie: https://www.thedrive.com/news/32386/no-ferrari-did-not-send-a-cease-and-desist-letter-to-this-rotary-swapped-456-gt-builder

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov
AKO VNÍMAŠ VLOŽENIE WANKELA DO FERRARI?
  • schvaľujem, wankel je super motor ( 15% )

     

  • tuneri to preháňajú stále viac ( 13% )

     

  • nech si z majetkom robí čo kto chce ( 69% )

     

  • na Ferrari sa takto nesiaha ( 4% )

     

Odpovedalo 216 ľudí