Mazda má úspech s platformou SKYACTIV, no nezaspala na vavrínoch. Budúcnosť vidí v elektromobiloch. Už teraz má rozbehnutý vývojový program, kde pracuje na elektromobiloch s predĺženým dojazdom. Vo flotile experimentálnych áut je 100 exemplárov Mazdy 2 (Demio v Japonsku), ktoré majú namiesto klasického benzínového motora elektromotor. O predĺžený dojazd sa stará malý benzínový motor.

Mazda pracuje na elektromobiloch s predĺženým dojazdom. Technológiou skúšajú na Mazde 2, ale vrcholom ponuky bude nová generácia RX-8, ktorá bude súperiť s BMW i8.

Elektromotor produkuje 75 kW a Mazda 2 s ním prejde na batérie 200 km. Na predĺženie dojazdu dali do auta malý benzínový motor. A tu to začína byť zaujímavé. Ako generátor totiž použili jednorotorový rotačný motor s objemom 330 ccm, ktorého výkon je 22 kW. Motor spolu s 9 litrovou nádržou umiestnili pod podlahu batožinového priestoru. Malý wankel zdvojnásobil dojazd auta. Mazda 2 s plne nabitými batériami a plnou 9 litrovou nádržou prejde 400 km.

Inžinieri sa rozhodli pre rotačný motor, pretože je kompaktný, prakticky nemá vibrácie a nie je hlučný. Počas testov zistili, že prevádzka motora je takmer nepostrehnuteľná a pri vyšších rýchlostiach počuli iba aerodynamický hluk. Jedinou nevýhodou rotačného motora ako generátora v Mazde 2 je spotreba 4,5 l / 100 km. Inžinieri pohonnú jednotku však stále vyvíjajú a hovoria, že v budúcnosti bude spotreba menšia.

Okrem elektrickej 2ky, Mazda chystá aj hybridnú 3ku, pre ktorú licencovala hybridný systém od Toyoty. Zo zákulisia automobilky však unikli informácie o vrchole ponuky elektrických a hybridných modelov. Vlajková loď má byť nová generácia Mazdy RX-8, ktorá nebude poháňaná rotačným motorom ale elektromotorom. Rotačný motor, podobne ako v Mazde 2, bude slúžiť ako generátor na predĺženie dojazdu. Mazda chce novou generáciou športiaka vytvoriť konkurenta pre BMW i8. Hovorí sa o dvojsedadlovom kupé s pohon zadných kolies. Zatiaľ nie je jasné, kedy nový športiak uvidíme, ale malo by to byť pred rokom 2018.

Zdroj: re78.netwhatcar.com