Rekord medzi predokolkami na severnej slučke Nürburgringu bol dlhé roky záležitosťou Renault Sportu. Na jar 2014 však prišiel Seat s novým Leonom Cupra 280 a stanovil nový najlepší čas. Seat tým spustil súboj automobiliek, ktorý je čím ďalej zaujímavejší. Ešte v tom istom roku sa totiž na Nürburgring vrátil Renault Sport s Meganom RS 275 Trophy R a korunu pre kráľa predokoliek uchmatol späť. Potom však prišli Japonci so Civicom Type R 9G a urobili ešte lepší čas. Rekord dokázali stiahnuť o takmer 4 s. Tento čas bol však diskutabilný, pretože ho nedosiahli na úplne sériovom aute. Automobilka však sebavedomo vyhlásila, že ho kedykoľvek zopakuje aj so sériovkou. Kým však svoje slová Japonci naplnili, prišiel na trať VW s Golfom GTI Clubsport S a čas stanovený Hondou prekonal.

Tím z VW sa rozhodol to svojim konkurentom trochu skomplikovať. S Golfom GTI Clubsport S sa vrátili na Nürburgring za ideálnych podmienok a stiahli zo svojho rekordu ďalšie 2 sekundy!

Aktuálnym kráľom Nürburgringu medzi predokolkami je teda VW, aj keď na odvetu sa už chystajú aj Honda, aj Renault Sport. Aby to nemali také ľahké, tím z VW sa koncom októbra sa severnú slučku vrátil. 26. októbra totiž na okruhu panovali podľa nich ideálne podmienky, a tak sa rozhodli prekonať sami seba. V máji zaknihovali čas 07:49,21, čo bolo "iba" o 1,42 s lepšie ako čas Hondy 07:50,63. Aj preto sa Nemci rozhodli to svojim súperom trochu sťažiť. Čo si predsavzali, to sa im aj podarilo. Pekne v tichosti totiž dokázali s Golfom GTI Clubsport S zajazdiť výborný čas 7:47,19. Svoj vlastný rekord tak zlepšili o 2,02 s!

Iba pripomeniem, že Golf GTI Clubsport S má pod kapotou motor 2,0 TSI EA888 vyladený na 228 kW (310 k). Motor ponúka maximálny krútiaci moment 380 Nm už od 1 850 až do 5 700 ot/min. Auto navyše prišlo o veľkú časť zvukovej izolácie a zadné sedadlá. Clubsport S je vďaka tomu o 63 kg ľahší ako štandardný Golf GTI. Automobilka z neho vyrobila iba 400 kusov, čím zabezpečila jeho výnimočnosť. Tú mu však zabezpečil najmä výnimočne rýchly čas na najznámejšej trati na svete. Nuž, uvidíme, kto z konkurentov ako prvý zodvihne hodenú rukavicu. Bude to Civic Type R, jeho nová generácia, alebo nový Megane RS? Alebo niekto iný?

2-MIESTNY VW GOLF GTI S JE NOVÝ KRÁĽ NURBURGRINGU. CTR PORAZIL O 1,4 SEK.

2-MIESTNY VW GOLF GTI S JE NOVÝ KRÁĽ ...

Tak a je to tu zas. Rekord produkčných predokoliek na Nurburgringu znova padol. Síce len o 1,4 sekundy, ale padol. A urobila ...

05. 05. 2016
AK NA NORDSCHLEIFE CIVIC TYPER PREKONAJÚ, HONDA ZABOJUJE OSTREJŠOU VERZIOU

AK NA NORDSCHLEIFE CIVIC TYPER PREKONAJÚ, ...

Správa je síce stará už mesiac, no schválne ju prinášam teraz, týždeň po publikovaní nášho prvého videotestu Hondy ...

05. 07. 2015
NÜRBURGRING MÁ NOVÉHO KRÁĽA, HONDU CIVIC TYPE R!

NÜRBURGRING MÁ NOVÉHO KRÁĽA, HONDU ...

Naposledy sa o titul najrýchlejšieho hot hatchu na Nürburgringu naťahovali Seat Leon Cupra 280 a Renault Mégane R.S. 275 ...

04. 03. 2015
ČO SLÚBILI TO DODRŽALI. NURBURGRINGU ZNOVA KRAĽUJE MÉGANE R.S. 275 TROPHY R

ČO SLÚBILI TO DODRŽALI. NURBURGRINGU ...

Trvalo roky, kým sa konečne našiel premožiteľ dovtedy najrýchlejšej predokolky Renault Mégane RS 250. V r2008 na Severnej ...

16. 06. 2014
NAJRÝCHLEJŠOU PREDOKOLKOU NA NÜRBURGRINGU JE SEAT LEON CUPRA

NAJRÝCHLEJŠOU PREDOKOLKOU NA NÜRBURGRINGU ...

Najrýchlejšou predokolkou na Severnej slučke Nürburgringu už nie je Renault Megane RS Trophy, ale Seat Leon Cupra 280. ...

04. 03. 2014
REKORD PREDOKOLIEK NA NURBURGRINGU JE 8´08. MÁ HO MÉGANE R.S. TROPHY

REKORD PREDOKOLIEK NA NURBURGRINGU JE ...

Opäť je tu ten čas, začiatok leta, kedy sú na Nordschleife najlepšie podmienky pre zajazdenie najlepších časov. Horúci ...

17. 06. 2011