Že realita súvisiaca s núteným prechodom na elektromobily má oveľa pochmúrnejší nádych, než ako ho prezentujú niektoré médiá vyzdvihujúce len postupný rast ich podielu na trhu, dokazuje aj najnovší vývoj v Nemecku a Európe.

Aby ste boli v obraze, mali by sme v prvom rade upozorniť na nedávno ohlásené prepúšťanie jedného z najväčších dodávateľov komponentov pre automobilový priemysel – koncernu Bosch. Pred pár dňami šokoval správou, že kvôli nedostatočnému záujmu o elektromobily sa v najbližších rokoch bude musieť zbaviť až 13 000 zamestnancov. Ak k tomu pripočítame vlaňajšiu správu o prepustení 9000 ľudí, celkovo bude musieť Bosch poslať na pracovné úrady až 22 tisíc pracovníkov!

Premiéra noviniek sa odkladá

A do toho tu máme problémy Volkswagenu. Nemecký denník Handelsblatt informuje, že najväčšia domáca automobilka odsúva premiéry chystaných nových elektromobilov, ktoré zatiaľ poznáme pod pracovnými názvami ID.Golf a ID.Roc.

Handelsblatt tvrdí, že má od piatich zdrojov oboznámených so situáciou vo VW potvrdené, že výroba oboch spomínaných elektromobilov by nemala začať skôr ako v roku 2030. Teda o dosť neskôr, ako sa pôvodne plánovalo.

Golf sa do Mexika zatiaľ nesťahuje

Denník tiež upozorňuje, že dôvodom je menší záujem o elektromobily, takže Volkswagen „s veľkou pravdepodobnosťou odsunie plánované sťahovanie výroby Golfu so spaľovacími motormi do Mexika“. Lenže to nie je koniec nepríjemných správ.

Internetová stránka Automobilwoche upozorňuje, že koncern VW je nútený kvôli pomalým predajom elektromobilov a novým americkým clám na európske autá dočasne zastaviť výrobu v hneď niekoľkých nemeckých továrňach!

Záujem je stále nedostatočný

Týka sa to závodu v Zwickau, kde sa vyrába napríklad Audi Q4 e-tron, ale tiež ďalšie modely VW a Cupra. Linky sa tu zastavia v týždni od 6. októbra. A dotkne sa to tiež Drážďan a Emdenu. „Spoločnosť prispôsobuje výrobný plán aktuálnej situácii na trhu,“ potvrdil hovorca závodu VW v Drážďanoch. A „niekoľkodňová odstávka je zvažovaná aj v Emdene, kde sa vyrábajú modely ID.4 a ID.7“.

Len pripomíname, že v decembri minulého roka sa vedenie koncernu VW dohodlo s odbormi na znížení celkovej produkcie o 700 tisíc áut a zníženie počtu zamestnancov o 35 000 do konca tejto dekády. A päťdňová odstávka čaká aj továreň v Hannoveri, z ktorej zbiehajú elektrické modely ID.Buzz.