Športové úspechy Audi v súčasnosti prichádzajú z DTM a Le Mans, kde Nemci dominujú. Avšak z vnútra automobilky presakujú informácie, že to tak nezostane. Audi by chcelo nadviazať na predvojnovú slávu, kedy spolu s Mercedesom vládli Veľkým Cenám a prekonávali rýchlostné rekordy. Od vzniku šampionátu Formuly 1 v roku 1950 však Audi na Veľkú Cenu nezavítalo. To sa môže v dohľadnej dobe zmeniť.

Audi vraj chce nadviazať na predvojnovú slávu a vrátiť sa na okruhy Veľkých Cien

Audi prepadlo nostalgii, chceli by nadviazať na predvojnovú slávu značky. Preto vraj po sezóne 2015 skončia s DTM, Le Mans prenechajú Porsche a v roku 2016 vstúpia do Formuly 1.

Vždy, keď sa vynorila špekulácia o možnom vstupe niektorej značky koncernu Volkswagen do Formuly 1, tak kompetentní zasiahli a informáciu hneď dementovali. Teraz by to malo byť inak. Podľa posledných informácií skončí Audi po sezóne 2015 s DTM. Rok 2015 bude posledným kedy ich uvidíme aj na 24-hodinovke v Le Mans a World Endurance Championship. Potom prenechajú vytrvalostné pretekanie sesterskej značke Porsche. V roku 2016 by sme mali vidieť Audi v F1.

Takto si spoluprácu Audi a Red Bullu predstavuje dizajnér Kim Stapleton

Inžinieri vraj už začiatkom toho roka začali s vývojom 1,6-litrového V6 turbo hybridu pre F1. Audi uvažovalo o vstupe do Formuly 1, keď FIA menila pravidlá a nové motory mali mať konfiguráciu radového 4-valca s objemom 1,6l a turbom. Po zmene na V6 automobilka plány zrušila. Vstup Audi do F1 podporuje aj najatie bývalého šéfa tímu Ferrari, Stefana Dominicaliho, ktorý nemá žiadne skúsenosti s vytrvalostným pretekaním a navyše ani nehovorí po nemecky.

Audi nechce spraviť rovnakú chybu ako Toyota, ktorá budovala tím od základov, no nemala také výsledky, ako by si želala. Nemci by chceli vstúpiť do už zabehnutého tímu, aby sa vyhli začiatočníckym chýbam. Naopak, mohli stavať na doterajších skúsenostiach ľudí, ktorí poznajú prostredie F1. Najviac pravdepodobná vyzerá spolupráca s Red Bullom. Rakúšania nie sú veľmi spokojní s pohonnou jednotkou Renault a zmluva im vyprší koncom roka 2015. Red Bull už má skúsenosti s Audi, dlho sú hlavným sponzorom najlepšieho tímu Audi v DTM. Do úvahy prichádza aj juniorský tím Red Bullu, Torro Rosso. Pre Dietricha Mateschitza by bolo najlepšie, keby oba jeho tímy používali rovnaký motor. Keď sa Audi rozhodne len pre jeden z nich, nebude to nič nové. Z minulosti s pamätáme, ako to zvládli keď Red Bull jazdil s motormi Renault a Torro Rosso s Ferrari. Vettel v roku 2008 dokonca s Torro Rosso vyhral v Monze.

Audi hovorí, že sa do F1 nechystá a k WEC, DTM a GT pridajú Audi Sport TT Cup

K špekulácii o vstupe do F1 sa Audi vyjadrilo na facebooku: „Audi vo Formule 1? Tieto chýry sa objavujú pravidelne už roky. Opäť je to čistá špekulácia bez akéhokoľvek základu. Sústreďujeme sa na FIA WEC, DTM a GT pretekanie. V roku 2015 pridáme do nášho programu Audi Sport TT Cup.“ Aká bude skutočnosť ukáže čas.