"Tajné" systémy riadenia emisií môžu zopakovať Dieselgate a vytvoriť nový emisný škandál. Tvrdia to právnici zo skupiny ClientEarth. Podľa nich európske zákony dovoľujú výrobcom áut "zatajiť", ako riadenie emisií funguje. Chalani z právnickej organizácie sú veľmi angažovaní v záchrane planéty. V minulosti obvinili vládu Spojeného kráľovstva kvôli zavedeniu nízkych emisných limitov.

 

 

Teraz tvrdia, že legálne „vypnutie“ určitých systémov na riadenie emisií by automobilky nemali skrývať pred zákazníkmi a verejnosťou. Takýto systém má PSA a určite aj mnoho ďalších výrobcov.

Honba na čarodejnice pokračuje

Napriek novému postupu merania spotreby a emisií v reálnej prevádzke WLTP, zákony EÚ umožňujú výrobcom obmedziť riadenie emisií pri určitých teplotách motora a chrániť tým agregát pred nadmerným opotrebením. Právna organizácia vyzýva Európsku komisiu, aby prinútila automobilky vysvetliť zákazníkom, ako systémy na „vypnutie“ riadenia emisií fungujú a ako to ovplyvní reálne zloženie výfukových plynov. 

Nová metodika merania emisií a spotreby WLTP zabezpečí testy z reálnej prevádzky.

Zákazníci netušia o obmedzení riadenia emisií 

ClientEarth hovorí, že verejnosť žije „v tme“ a o nadmernom znečistení, spôsobenom jej vozidlami, netuší. Neviem ako vy, ale mňa ako zákazníka zaujíma skôr spotreba, ako to, či pri určitom profile zaťaženia motor obmedzí riadenie spalín. Doteraz zákazníci klamaní neboli? Podľa starej normy merania NEDC je spotreba paliva v reále vyššia o 1,5 -2 l/100 km, a to na bežnom poriadku. Planéta a jej dobro mi nie sú vôbec cudzie. Ale to, ako z každej strany natriasajú spaľovacie motory, a hlavne dízle s troma „zátkami“ vo výfukovom potrubí, je hraničné. Nehovorím o starých dymovniciach, ale o nových EURO 6 agregátoch. Práve tie majú mať podľa ClientEarth inštalované obmedzenie riadenia emisií.

EMISNÁ KAUZA ZVYŠUJE TLAK NA NEMECKÚ VLÁDU

EMISNÁ KAUZA ZVYŠUJE TLAK NA NEMECKÚ ...

Emisná kauza, ktorá zasiahla viaceré nemecké automobilky, sa stala súčasťou nemeckej predvolebnej kampane a núti vládu, ...

02. 08.
NOVÝ SOFTVÉR ZMENÍ AJ DIESELE AUDI V6 A V8 TDI NA ČOSI ČISTEJŠIE

NOVÝ SOFTVÉR ZMENÍ AJ DIESELE AUDI V6 A ...

Kauza dieselgate je skoro zažehnaná, ale Audi a koncern VW ňou stále žije. V tomto prípade síce nepôjde o úpravu ...

03. 08.

CEO spoločnosti James Thornton hovorí: „Škandál Dieselgate nám ukázal, že sa nemôžeme spoliehať na vnútroštátne schvaľovacie orgány na ochranu verejnosti. Taktiež poukázal na škodlivé zatajovanie faktov automobiliek z hľadiska emisií.“

NOVÝ DIESELGATE PEUGEOT CITROËN? PODOZRIEVAJÚ 2 MILIÓNY ÁUT!

NOVÝ DIESELGATE PEUGEOT CITROËN? ...

Francúzska tlač tvrdí, že automobilky Peugeot a Citroën manipulovali výsledkami emisných skúšok pomocou škodlivého ...

11. 09.
KARTEL NEMECKÝCH AUTOMOBILIEK? ZNAČKÁM BMW, MERCEDES A VW HROZÍ POKUTA!

KARTEL NEMECKÝCH AUTOMOBILIEK? ZNAČKÁM ...

Veľké Nemecké automobilky dobieha vlastná minulosť. Po kauze Dieselgate čelí VW ďalšiemu obvineniu. Tentokrát v tom nie ...

07. 09.

Mali by výrobcovia vysvetľovať, ako ich systémy ovplyvňujú emisie? Nie je honba za čarodejnicami (dízle) prehnaná? Nemali by veľkí hráči, politici a právnické organizácie upriamiť pozornosť skôr na preferenciu palív ako CNG (za týmto sú hlavne geopolitické dôvody)? Veľmi rád si prečítam vaše konštruktívne názory v komentároch. Nezabúdajte, že 100 ľudí =100 chutí...

Zdroj: autoexpress